niek-op-pad.reismee.nl

Op de blaren lopen, dus even een rustdag

Op de blaren lopen, dus even een rustdag. Gezien het feit dat mijn blaar op mijn rechter hak alleen maar groter geworden is, last ik vandaag een rustdag in, maar eerlijkheidshalve bevalt mij het pension ook wel. En ik kon natuurlijk moeilijk afstand nemen van mijn gezellige mede bewoner. Je moet ieder woord uit hem trekken en eigenlijk is mijn verhaal met de soep ook niet af. Kijk dat je met mensen samen leeft zoals ik dat doe, wil nog niet zeggen dat je de onhebbelijkheden van een ander kunt verdragen. Wij hebben thuis geleerd om bij het soep eten de lepel in je mond te steken, mond dicht te doen oen dan door te slikken. Maar mijn gewaarde Fransoos slurpt zijn soep gedurende het hele traject naar binnen en als je daar naar gaat luisteren is het heel lastig en als je dan uit fatsoen aan tafel blijft als hij klaar is met zijn soep, volgt er nog een tweede ronde soep, met de zelfde slurptechniek als de eerste keer. Nou daar had ik geen zin meer in en ben vertrokken naar de overkant van de straat waar ik kan internetten. Ik loop al dagen te kijken of er iets in de handel is voor mijn voeten harder te maken en dit zou er moeten zijn, iets met Kamferspiritus of gehWohl maar dat is bij geen drogist te krijgen. Ik heb gisteren bij de apotheker iets gekregen wat goed bij honden blijkt te werken en dit klonk mij niet slecht in de oren? Het heet Rondopatt biocanina en volgens een oude apotheker die mij geloofwaardig over kwam, zouden hier de zelfde stoffen in zitten. Dus ben ik vast met een voet begonnen. Als het dan fout mocht gaan kan ik altijd nog hinkelen. Ik heb mijn zus voor de zekerheid maar een berichtje gestuurd, om te kijken of het kwaad kon en zij antwoordde mij dat ik hooguit meer haargroei zou kunnen krijgen en sneller zou gaan lopen, dus smeren met die handel, 2 keer per week. Morgen gaat de tour naar Le Benissen-Dieu, dus het zal wel iets met god te maken hebben. We zullen zien, ik hoop dat het weer een beetje stabiliseert, want de combinatie regen en extreme koude is niet bepaald lekker. Kijk de zon hoeft niet te schijnen, maar als je met je regenjas aan, een T-shirt en twee vesten het nog koud hebt, begint de lol eraf te raken. Verder is Marcigny een leuk plaatsje, maar is er niet veel te beleven. Ik ben nog wel even de kerk ingegaan die er aan de buitenzijde Romaans uitziet, maar aan de binnenzijde door een of andere Stucadoor volledig verkracht is, gewoon weg jammer.  Dus vandaag houd ik het verder kort. Niek

Reacties

Reacties

Rob van den Broek

Hallo Niek,
Ik geniet van je dagelijkse verhalen Leuk om te over die alledaagse gebeurtenissen te lezen en wat het met jou doet.
Ik hoop dat je verder naar het Zuiden meer zon en minder regen zult hebben.
Geniet ervan en hou de zonzijde.
Gr. Rob

tilly en diny

Wat een bijzonder land. Voor jouw eigen voetjes geen zalf maar voor "des chiens" wel?! Misschien hebben ze er ook anti-slurp-oordopjes.?
We leven met je mee.

x x x

Marij

Hallo broertje,

Ik denk dat je er goed aandoet om een rustdag in te lasten. Heel vervelend om met fikse blaren de wandeltocht voort te zetten !
Zijn je schoenen wel goed droog van binnen ? En heb je bij medepelgrims navraag gedaan wat er gebruikt wordt bij blaarvorming. Misschien dat je in een wat grotere plaats een farmacy of apotheek kunt bezoeken en daar pleisters kunt kopen . Anders misschien inlegzolen van gel ? Hopelijk gaat spoedig het zonnetje schijnen , wij genieten wel van reisverslagen en de mooie foto s!
Ik heb Randopatt boiccanina opgezocht via google , helaas zonder succes.

succes maar weer , knuffel van Marij en groeten van je zwagertje Andre.

marianne

Hoi Niek,

Even verder borduren op je zus, Bepanthenen creme of zalf ,is goed voor blaren die nog niet open zijn. Maar of ze dat ook in Frankrijk hebben????? Het is een Bayer product. Mogelijk in de grotere steden bij de supermarkten,Intermarcher.
Succes
lieve knuffel. je nichtje

Eugène Uiting

Hoi Niek, Onderweg heb ik van andere pelgrims geleerd om een blaar als volgt te behandelen.

Naald met een stukje garen. Ontsmetten met een goedje dat ik in Frankrijk gekregen heb van een verpleegkundige en dat spul is van de Hansaplast en heet "Éosine aqueuse" à 2%. Wellicht verkrijgbaar bij de apotheek. Dan de naald met het draadje in de blaar steken en op een andere plek erweer uit. Zorg dat je het draadje er op twee plaatsen laat uitsteken, zodat het als drain kan werken. Vervolgens de rest van het ontsmettingsspul over de hele blaar verdelen. dan droogt die in. Nou veel succes verder. Het is fijn om met jou weer op weg te zijn. Buen camino Ultreija i Sussija. Eugène

Oppad.nl

Dag Niek, we hebben onlangs alle tips op een rij gezet. Hopelijk heb je er wat aan!

http://www.oppad.nl/?achtergrond=blaren-voorkomen-genezen

Groet,
Redactie Oppad.nl

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!