niek-op-pad.reismee.nl

Een gezellig dagje in Le Puy

Een gezellig dagje in Le Puy. Vanmorgen geen kerkdienst voor mij, die had ik gisteren al gehad, dus ik blijf zo lang mogelijk op bed liggen. Maar op een gegeven moment moet ik er wel uit, anders krijg ik niets meer te eten. Ze hebben gisterenavond voor mij de eitjes gekookt. Heel lief, want dit zijn ze niet verplicht. Mijn Nieuwzeelandse kamer bewoner van een paar dagen geleden is ook gearriveerd. Ik blijf haar apart vinden, nee wij zullen zeker geen vrienden worden. Een oude vrijgezel en volgens mij heeft ze niet zo veel met mannen. Of misschien ben ik wel iets te eigenwijs! Het is geweldig mooi weer vandaag en daar ga ik van genieten. Dus alles op zijn gemak ik mag pas weer om drie uur vanmiddag op mijn kamer. Ik loop het centrum uit om een mooi rustig plaatsje te vinden, waar ik nog wat schrijfwerk kan doen en wat berichtjes kan doorsturen. Gelukkig heb ik hier voldoende ontvangstsignaal om mijn berichten via mijn eigen mobiele data door te sturen. Dus eerst maar een terrasje op zoeken, dat is hier niet zo'n probleem. Rond de klok van 12 even een bezoek aan het centrum brengen, even naar het VVV maar helaas zijn ze vanaf half een tot twee gesloten. Kijken of ik hier een faxbericht kan ontvangen. Ik moet mij ticket voor mijn reis terug hebben. Ik vertrouw mijn vrienden van Ryanair niet. De gegevens staan we in mijn IPhone, maar ik ben bang dat ze dit niet accepteren. En dan ga je flink betalen. Ik wil de Notre Dam zien, die zijn ze nu aan het restaureren, dus foto's maken zal er niet van komen. Maar je hebt hier wel een geweldig uitzicht van de stad. Dit beeld is gemaakt van het staal van de kanonnen, die de Fransen gebruikt  hebben in de oorlog in Oekraïne. Ik denk uit de Napoleon de derde periode. Even kijken hoe ik bij De Roche Chapelle kan komen, dat is de kapel die hoog boven op een rots staat, die boven de stad uit steekt, helaas mocht ik geen foto's binnen maken maar ik heb wel wat filmpjes gemaakt. Overigens behoor je wel over wat conditie te beschikken, ik de treetjes niet geteld, maar het zijn er aardig wat! Ik moet zeggen dat het heel indrukwekkend was, om deze kapel op zo'n hoogte te zien. Ja Le Puy kan ik aanbevelen om eens een dagje te bezoeken! Niek

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!