niek-op-pad.reismee.nl

Regen,regen en nog eens regen!

Regen, regen en nog eens regen: Heerlijk om naast twee Snurkers te liggen, is de ene klaar,begint de andere weer, met haar of zijn gesnurk en ben je even blij dat het rustig is, dwn begint nummer twee weer. Volgens mij heeft het toch ook wel wat te maken met overgewicht want beiden in beperkte mate handen en dan druk ik het voorzichtig uit!  Dus van slapen komt het die nacht niet veel. Om zeven uur ben ik eruit en Jacques, mijn nieuwe loopmaatje ligt nog lekker te knorren. Maar als ik uit de douche kom is hij er toch uit en om half negen vertrekken we naar een klein dorpje, dat nog hoger gelegen ligt dan La Chapelle en Lafaye. Jacques gaat voorop, maar ik merk al snel dat erg kort adem is. Boven aangekomen heb je een geweldig mooi uitzicht ver het dal en wordt weer afdalen, dus in de punten van je schoenen. Maar ik ben blij dat ik met Jacques meegegaan ben want hij is een ervaren wandelaar en heeft deze route al eens gelopen.  's-morgens gaat het nog redelijk met hetbweer en komen we rond de klok van half een in het plaatje Usson en Forez aan, waar op de maandag bijna niets open is en we ook geen brood kunnen kopen. Maar waar wel een Groenteboer zit waar we, fruit, vleeswaren en frisdrank in kunnen kopen. Omdat we beide toch behoorlijk honger hebben van het lopen, kunnen we in de plaatselijke bar een Sandwich bestellen en dat gaat er wel in. Overigens is het brood op deze dag uitverkocht, jammer. Even nog het kerkje bezichtigen, maar er valt hier weinig te zien en Jacques heet een Gite weten te reserveren in het plaatsje Saint-Georges-lagricol. Gelukkig komen we onderweg nog een klein plaatsje tegen waar ik een stokbrood en een fles wijn kan kopen. Maar vanaf het vertrek in Usson zal het de hele middag en niet zo'n klein beetje ook, blijven regen. Zowel Jacques als ondergetekende komen zijknat in Saint-Georges-Lagricol aan. En Jacques gaatvonderweg nig een keer goed onderuit en weet i hem overeind te tillen, met veel moeite.  En ik maar denken dat hier een Pitzeria zou zitten maar, dat was niet het geval.  Gelukkig had Jaques wat soep bij, ik het brood en vlees waren en de wijn maakte de rest van het diner weer compleet. Overigens hadden we het geluk dat er twee Franse Fietsers in de Gite sliepen, die ons de hele avond Belgische biertjes hebben zitten vieren en werd het een bijzonder gezellige avond. Niek

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!