niek-op-pad.reismee.nl

Het acht gangen menu

Het achtgangen menu: Eigenlijk heb ik best wel lekker geslapen in mijn Caravannetje. En je kunt niet zo gek bedenken of het zat er in. Ik vind het heerlijk om bij het brood een kopje thee te drinken en met een elektrisch plaatje in de voortent stond, was dit geen probleem. Het worden vandaag nog al wat kilometers, het eerste deel van Pommmiers naar Montverdun zou ruim 20 km zijn en het tweede deel van Montverdun naar Montbrison zouden en 16 zijn en dat is toch wel heel veel op een dag, zekere als je weet dat je niet over een normale vlakke weg loopt. Dus even op de kaart kijken, want ik wil perse in Montbrison aankomen, al was het maar om een keer iets fatsoenlijks te eten. Dus heb ik het eerste stuk van mijn route over de normale D-weg genomen. Dan haal je wel een gemiddeld snelheid van zo'n 5 à 6 km per uur. Dit heb ik een 18  km volgehouden tot dat ik op de hoogte van Montverdun zat en ben toen weer over de Gr. Route gaan lopen. Omstreeks half vier liep ik Montbrison binnen en na de Gotische kerk bezocht te hebben, die stamt uit 1226, ben ik rechtstreeks  naar het toersitenburo gelopen, om navraag te doen of er een slaapplaats voor een Pelgrim was. En een kwartier later stopte er een auto voor de deur en wordt ik door mijn gastvrouw Chantale opgehaald, om mee naar haar huis te gaan. De verrassing is altijd, dat je niet weet waar je uitkomt? En van avond zou ik te gast zijn bij Chantale en Georges.  Chantale en Georges wonen samen in een groot huis en de kinderen zijn al de deur uit. Zoonlief woont in Normandië en hun dochter woont samen met haar vriend in een van de voorsteden van Parijs en ze zijn een weekendje over. Ik mag in de oude slaapkamer van hun zoon slapen en het zal voor mij een gastronomische avond worden en wel om de volgende reden: Chantale heeft de schoonouders van haar dochter te eten gevraagd, die een 20 km verderop woonachtig zijn. En ik sta versteld wat ik die avond te eten krijg! Het voorafje begint met, knakworstjes, kleine warme champignons in olijfolie en gedroogd fruit. Tevens schenkt Georges een speciaal drankje met rum erin uit en dit gaat er allemaal goed in bij de Pelgrim. In aansluiting komt de salade met asperges op tafel. De hoofdmaaltijd bestaat uit vis met gegratineerde aardappels en als we hier mee klaar zijn gaan we de kaas, maar aangezien ik geen liefhebber ben van kaas, krijg ik vla aangeboden. Tussen door schenkt Georges volop witte en rode wijn in. En dan denk je nu wordt het toch Wel een tijd dat het klaar is, maar nee hoor. Daar verschijnt Chantale met de chocolade mousse, trekt Georges de Champagne fels open en verschijnt Chantale na het eten van de Mousse met een grote taart. En natuurlijk wordt de zaak afgeroomd, met een bakkie koffie. En dat alles in een heel prettige sfeer. Dus eigenlijk moet ik blij zijn dat, de schoonouders uitgenodigd waren. Erg vol maar voldaan ben ik naar mijn bedje gegaan, alvorens ik nog een paar verhalen op mijn blog heb kunnen zetten en we kunnen weer spreken van een geslaagde avond. Het mooie van deze reis is, dat er een groot contrast is, als het er om gaat hoe je avond verloopt! De ene keer valt er niets te beleven en zou je het liefst direct naar huis willen gaan en de andere keer avond sluit je geweldig mooi af, heerlijk getafeld te hebben in goed gezelschap, wat wil een Pelgrim nog meer? Niek 

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!