niek-op-pad.reismee.nl

Op naar Auxerre!!

Auxerre of het nou Auxairre, ik denk dat je het beide kunt gebruiken. Maar waar waren we ook weer? Oh Campinglive, lekker goedkoop en het heeft altijd iets. Ik denk dat wij al een jaar of dertig naar de Camping gaan in de Zomer. De eerste jaren met het Tentje en naderhand een Caravan geleend van Marij en Andre en ook nog van Paul en  Ria. Toen de beurs wat groter werd hebben we er zelf een gekocht. Een splinter nieuwe Knaus, want ik wilde niet in de geur van een ander zitten. Nou ja als het van de familie is en gratis is dit nog iets anders, maar niet van een ander. Dus onze Pelgrim weet wat het is om op een Camping te staan. Het lastigste is om 's-morgens alles weer in te pakken, maar na loop van tijd, denk ik dat ik het onder de knie krijg. Van de beheerder van de Camping heb ik een sleutel gekregen om de wasgelegenheid in te kunnen, die wordt hermetisch afgesloten door een stalen hek. Ik moest er wel tien Euro voor betalen, maar als het goed is krijg ik die vandaag ook weer terug. Maar of ik ook voor de Camping moet betalen is mij niet duidelijk, ik had het idee dat het een gemeente Camping was en dat het niets zou kosten. Toch maar even navragen voor het vertrek. Ja schijnbaar kost het toch geld!  Voor een bedrag van € 8,15 sta ik de hele nacht op de Camping dus dat valt wel mee. Na betaald te hebben even nog de stad in om het een en ander in te kopen en dan snel verder. Het zal vandaag verder, wat de route betreft een tegenvallende dag worden. Chablis kom ik nog redelijk uit, maar na het plaatsje Milly gaat het mis, ik had  daar dwars door de Wijngaarden moeten lopen, maar ondanks dat ik al we keer op weg geholpen was, door een vriendelijke Fransman, gaat het daarna weer mis. De aanduidingsbordjes, in de Velden zijn gewoonweg niet terug te vinden. Er zit niets anders op dan dat ik me weer op mijn Gps ga oriënteren. En dat houdt in dat ik de bossen in zal moeten, nou ja wie niet waagt,  wie niet wint,  zullen we maar denken.  Het eerste deel gaat goed, maar dan heb ik de keuze om links of rechts af te gaan en mijn gevoel zegt links, dus gaan we links en dat blijkt achteraf niet zo'n goede keuze te zijn. Uiteindelijk beland ik aan de rand van een soort Wijnbedding, je zou het kunnen vergelijken met een grote Rivier, maar dan aan weerszijden Wijnvelden. En dat is nog niet zo'n probleem, maar de afgrond waar ik vanaf moet is zeker 5 meter diep. Kijken waar ik het laagste punt tot de grond kan vinden. Eerst mijn Rugzak naar beneden laten glijden en dan spring ik zelf na. Gelukkig kom ik goed op mijn pootjes terecht en kan mijn weg verder vlogen, naar het Meertje dat op de route ligt en daarna loop ik richting Beine.  Na Beine krijgen we weer de zelfde situatie als van morgen en gaat de route weer de Wijnvelden in en ook hier kan ik de aanduidingen niet meer terug vinden. Op een gegeven moment begin je daar toch wel van te balen. Maar ook hier red ik me weer uit en de rest van de dag gaat gelukkig alles goed en kom ik heelhuids in Auxerre aan. Eerst even naast het VVV, om te kijken of ze een betaalbare overnachting hebben en ja hoor Maison ....., ik denk een soort Herberg en hier kan ik voor een bedrag van € 33,= twee nachten overnachten. Het ziet er netjes uit, een douche en drie twee persoons Bedden heb ik ter beschikking, maar niet voor lang. Als ik een uurtje heb liggen Pitten, komt de Beheerder vertellen dat ik er een Compagnon bij krijg. Het eerste wat ik dacht toen ik deze man zag, ik wist niet dat ze ook Zwevers binnen lieten, hij zag er vrij onverzorgd uit. Niet geschoren, haren door de war en volgens mij had hij een of andere huidziekte aan zijn benen, de Schilfers stonden erop. Later bleek hij ook nog op een Racefiets te zijn, zo een als onze Herman vroeger had, toen hij nog met Gerard Kleine naar het Oostblok fietste. Maar als Pelgrim moet je niet zo flauw doen, ook een Zwerver of tenminste iemand die er zo uit ziet, heeft recht op een slaapplaats, zolang hij maar niet bij mij in bed  komt liggen vind ik alles prima. Overigens ben ik wel heel nieuwsgierig waar hij vandaan komt en waar hij naar toe gaat, dus ik heb nog huiswerk te verrichten? Ik ben bang dat ik mijn Belgische vrienden vandaag niet te zien krijg. Ik kreeg een telefoontje om tien minuten over vijf van middag dat ze uit Andenne vertrokken zijn, maar het is nu bijna tien uur en ik heb niets meer van ze hen vernomen. Dus ik denk dat er iets mis gaat? Jammer ik had me er eigenlijk best wel op verheugd. Dus zit er niets anders op om terug te gaan naar mijn verblijf.  Morgen wordt het een drukke dag. Ik heb bij het VVV een gids gekocht en jawel, nog wel in het Nederlands. En door het hele centrum, kan je aanduidingen volgen, die verwerkt zijn in de straat met de naam, CadetRoussel Auxerre erop. Hij lijkt een beetje op dat kleine Mannetje, Napolion.  Maar morgen weet ik het jullie te vertellen of Auxerre de moeite waard is om te bezichtigen? Niek

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!