niek-op-pad.reismee.nl

Saint Remy en Bouzemont bedankt voor jullie gastvijheid!

In het gastenboek dat in het appartement ligt, kun je de dankbaarheid van de Pelgrims lezen. Ook voor mij geldt deze dankbaarheid, een bijzondere gemeenschap, dat moet gezegd worden. Om acht uur ben ik wakker geworden, maar ga nog even terug, om na te genieten van dit fijne bedje, even nog douchen en kijken wat er in dit plaatsje te koop is aan etenswaren. De Bakker is gesloten maar gelukkig zit er een heel klein Kruidenierswinkeltje. Twee stukjes ham, een stukje patte, zes eieren ( minder kan niet ), een brood en natuurlijk mijn fruit. Iedere dag een banan, appel en een peertje als het het kan. Een fles water van anderhalve liter en een fles sinasappelsap en dan is de compleet. Je weet hier nooit wanneer je weer iets tegen komt en moet soms bewust om lopen om in een grotere plaats te komen, waarvan je weet dat er wel iets te halen valt. De eieren worden gekookt, zodat ik onbeschadigd mee kan nemen, een deel van het eten, voor het ontbijt overblijft gaat een plastic tasje in en hangt aan de buitenkant van mijn rugzak. Even wat geld in het potje stoppen wat er staat en het appartement schoon achter laten, is toch wel het minste wat je kunt doen. Als ik vertrek, maak ik toch nog even een foto van de meisjes school. ( Ecole des Filles ) Kijken hoe ver ik vandaag kom, het is vandaag maandag, CLubdag en ik wil de leden van de Rotary even hartelijk bedanken voor hun bijdrage, ik heb van Jan-Willem onze voorzitter begrepen dat men al € 5,= per km, bij elkaar heeft weten te halen. Gewoonweg geweldig, heren en dames bedankt, voor jullie gulle bijdrage. En Leo nogmaals bedankt voor jou aanzet tot dit geheel. Oh ja Ma van den Broek staat vandaag op mijn lijstje om gebeld te worden en natuurlijk Trudy, maar die krijg ik jammer genoeg niet te pakken. Altijd leuk om haar stem weer even te horen en na te vragen hoe het met haar is, ze leeft ongelooflijk met me mee. En de ring van haar eerste man hangt nog steeds, aan de ketting om mijn hals. Dus vergeten doe ik jou zo maar niet. Ergens midden in het veld kom ik een stukje nostalgie tegen, een eendje, maar blijkbaar in niet zo'n goede staat, maar wel leuk om een foto van te maken. Overigens ga ik morgen proberen weer eens een aantal foto's op mijn Reislog te zetten, maar daar heb ik een Wifi aansluiting voor nodig. Onderweg kom ik weer eens een bemoedigend bordje tegen, hoeveel km ik nog moet gaan en dat zijn er nog heel wat, 2264 niet slecht. In het plaatsje Qutines kom ik een heel mooi vakbouwkerkje tegen,echt iest bijzonders. Na even gerust te hebben in Qutines en mijn voeten verzorgt te hebben, vlug verder naar Bailly le Franc. Maar doordat er op een kruising midden in het landschap geen aanduidingen meer staan en op de kaart staat dat ik hier ongeveer rechtsaf moet, zal ik nooit in het plaatsje terecht komen. Maar niet getreurd, ik kom uiteindelijk toch weer op het goede pand uit dankzij de Topo kaart die ik bij me heb. Nu moet ik eens goed gaan kijken, want mij voorraden zijn op, ik heb bijna geen geld meer en de dorpen die op de route staan is niets te krijgen, dus wordt het omlopen geblazen en zet ik mijn tocht voort richting Chavanges. Ik heb ergens in een dorpje een kaart langs de weg gezien dat hier wel voorzieningen zijn. En zo beland ik na een in Chavanges. Na geld gepint te hebben en de voorraad aangevuld te hebben, zoek ik voor de overnachting een plekje op, waar alleen Campers mogen staan, maar ik waag het er toch maar op, want ik heb geen zin om verder te zoeken. Gr. Niek

Reacties

Reacties

Mijke en Franck

Ha Niek, vanaf de bank in Den Haag lezen we je update weer! Bikkel hoor! we vragen ons soms wel af of je die resterende 2264 km niet beter op de (race?)fiets zou kunnen voltooien. Misschien ben je dan voor Sinterklaas aangekomen :) Zonder gekheid; je doorzettingsvermogen en menselijke verhalen inspireren. Ook je leuke manier van schrijven maakt enthousiast. We volgen je blog dus met plezier.

Hier alles goed. We hebben net een rondje ge-wielrend. Gewoon een avondronde. A.s. zondag fietsen we met een groep de Ride for the Roses. Jaarlijks initiatief dat in veel landen wordt georganiseerd. In NL ten gunste van KWF. Ooit heeft Lance Armstrong het geinitieerd. Papa (Rob) fietst ook mee. Al jaren: met zijn jonge en goddelijke lichaam kan hij nog altijd prima meekomen op zijn racefiets! En dat maakt me ook trots op hem! Jaap, Maaike, Franck etc. fietsen de 100 km afstand. Papa en ik waren te laat met inschrijven en doen de 50 km. Maar wel gezellig en op ons eigen tempo.

Ook zijn we bezig met onze (zomer)vakantie. We zijn niet in de afgelopen maanden geweest. Dus we hebben het nog tegoed/ De 2e helft van september gaan we eerst een kleine week naar New York en daarna een weekje naar Italie (Gardameer e.o.). Dat is wat ver om voor je, anders had ik je zeker uitgenodigd voor een slaapplek!

Nou, tot zover een korte update. Veel liefs en loopze!

gr. Franck en Mijke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!