niek-op-pad.reismee.nl

Op naar Richie in Gien.

Gisteren avond even naar het station in Virty Le Francois geweest om te informeren hoe ik vanuit deze plaats naar Gien kan komen. Voor het vakantie kwam een collega van mij binnen lopen met de mededeling dat hij naar Frankrijk op vakantie zou gaan in de periode dat ik aan het lopen zou zijn en het misschien leuk was om bij hem te gaan kijken. Maar toen ik te horen kreeg van de man die aan het loket in het station zat dat ik via Dijon en Nevers in Gien zou komen, met een totale reistijdvergoeding van 10 uur dacht ik bij me zelf, dit gaat hem niet worden. Maar zaterdagmorgen, kwam ik op het idee om eenauto te huren en in de straat waar ik logeerde zat een verhuur bedrijf. Voor iets meer als € 100,= had ik een auto, met 500 km vrij reizen. Dus stond ik zaterdagmorgen om half elf bij het verhuurbedrijf en reed ik om elf uur de plaats af richting Gien. Eerst even lekker binnen door rijden en een hapje eten onderweg. Via de binnenwegen zou het iets meer als 200 km zijn. Maar na Troy ben ik de snelweg op gegaan want binnendoor schiet geen meter op. Ik langs de snelweg ook nog even liggen pitten. De vermoeidheid speelde parten en ik had tijd genoeg. Rond de klok van 4 uur was ik in Gien en heb het laatste stuk nog even binnendoor gereden. Uiteraard vind ik het lastig om met lege handen te verschijnen en als een goed Pelgrim getuigd wordt er dan alcohol ingekocht. Hè Yvette, dit is toch de rode draad! Oh ik was het bijna vergeten, ik ben weer gekortwiekt door een Franse dame, een beetje op de zelfde manier als Pa ons vroeger knipte, maar wat wil je ook voor € 19,= Een aantal jaren geleden hebben wij met Bart en Carla ook op deze camping gestaan, dus was het niet zo moeilijk om te vinden. De verrassing was groot en ik had niets van te voren aangekondigd. Bij de receptie van het vakantie park stond een lekkere dikke Vlaamse dame, die het druk had, maar een Pelgrim heeft tijd en na een en half uurtje reed er iemand op de fiets mee, om de weg te wijzen en de poort te openen. Toen ik mijn hoofd om de hoek stak zat Gerty de vrouw van Richie verbaasd te kijken en daarna ook Richie. Het was een leuke verrassing. De lekkere dikke dame bij de receptie had aan mij gevraagd of ik bleef slapen, maar natuurlijk zei ik nee. Want anders gaat de kassa weer rinkelen want hier heb ik een hekel aan. Ik werd natuurlijk met open armen ontvangen en heb me door Richie laten trakteren op kip met friet en de groente die deze avond over gebleven was. Wat me op viel,is dat het daar 's-avonds al vroeg koud wordt. Jammer want het schouwspel van de Bevers in de plas voor hun huisje was een lust voor het oog om te zien. De volgende morgen zijn Richie en ondergetekende naar het dorp gereden om broodjes te halen en daarna ben ik weer terg gereden naar Virty Le Francois. Gr. Niek

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!