niek-op-pad.reismee.nl

Op naar Virty le Francois!

Mijn wasje is weer gedaan, maar nog niet helemaal droog, dus buitenboord proberen te houden. Vandaag wil ik Virty le Francois bereiken en dit gaat langs emens grote akkers, er lijkt geen einde aan te komen. Ik ben net het Hotel uit en er steek een flinke bui op. Net op tijd weet ik de bosrand te halen om te schuilen. Na 5 minuten gewacht te hebben toch maar mijn regenkleding aan trekken. Balen ik word van het zweten altijd zo klammig. Mijn regenbroek heb ik geen moeite mee, maar mijn Jas nee eigen blijf immens het niet te hard regens net zo lief zonder Jas lopen. Op een gegeven moment houdt de regen stevig aan en zit niets anders op om hem aan te trekken. Na twee ennhalf uur gelopen te hebben, trek ik kletsnat mijn T-shirt uit en doe een droog shirt aan. Maar een half uur later blijft de regen aanhouden tot ik in Virty le Francois ben. Drijfnat ga ik een Aldi filiaal binnen om wat te eten te halen en ik voel me net zo'n Zwerver. Nog een kwartier doorlopen om in het centrum te komen Na een drie kwartier in een kroegje langs de weg gezeten te hebben kom ik Weer bij en is mijn regenjas aan binnenzijde weer wat droog. Even kijken of ikmijn colleg Ruchie kan bereiken, die in Frankrijk op vakantie is. Misschien ga ik vandaag wel bij hun langs. Maar dit kan ik wel vergeten, de verbinding naar Gien loopt via Dijon en Nevers en ik ben hier minstens 8 uur voor onderweg. Groot land en niet zo simpel aks bij ins, de man die achter het loket in het station zit doet er eg lang Over voor dat hij er uit is. Nee ik zal een andere oplossing moeten vinden! Morgen is er weer eenmdag en ik ga kijken of ik een slaapplaats kan vinden. Gr. Niek

Reacties

Reacties

Tilly en Diny

Niek we kwamen een boekje tegen: Teksten voor Pelgrims. Hierbij het lied van de Pelgrim; "Lopend sta ik stil, bij wat ik wil, ik kies geen weg, de weg kies mij. Ik leg mij neer bij het getij." Thijs Hanrath. 2005. en een Ierse zegenbede:"Voor de reis wens ik je dat de weg je tegemoet komt, de wind steeds in je rug is, de zon je gezicht verwarmt en milde regen je lichaam verfrist. En tot we elkaar weerzien moge God je bewaren in de palm van zijn hand." XXX

Lou Pinckaers

Beste Niek,

Geweldig dat je het zo goed volhoudt ondanks het weer etc. Leuk om je blogs te lezen. Succes en we blijven je volgen. Een vriendelijke groet, Lou

Fred Vogelzang

Dag Niek
Jammer dat ik je tel.nr. niet heb, was gisteren nog even in Troyes dan was ik wel even voorbij gekommen.
vanuit zuidwest komt er mooi weer aan tenminsten droog alleen snachts beetje koud +9 graden
nog veel plezier
Fred

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!