niek-op-pad.reismee.nl

De vijf sterren camping in Chalon en Campagne

Mazzel met het weer, maar van die vijf sterren begrijp ik werkelijk niets. Ik zou wel eens willen zien als er maar twee sterren waren geweest. Voor Nederlandse begrippen is deze Camping ver onder de maat maar ok je mag in het buitenland en zeker inFrankrijk niet te kritisch zijn. Ik had een speciale plek toegewezen gelegen en lag bij de afwasruimte en dat heb ik geweten. Toen ik om half twaalf mijn bedje opzocht gingen er nog mensen hun vaat doen en lieten na afloop het licht branden. En dat had ik net uitgemaakt. Wat wil je voor € 10,= per nacht. De stroom heb ik uit de afwasruimte gepikt, dat was wel handig, overigens was dat het enige stopcontact dat te vinden was in het Sanitaire gedeelte. 'S-morgens om half negen kwam de Schoonmaakdienst aanzetten en ik heb mijn ogen uit staan kijken hoe snel je een waarin te met een natte lap kunt reinigen. Maar het leven van een Pelgrim blijft mooi en om tien uur was ik gepakt en gezakt en klaar voor vertrek. eerst nog even een fotootje maken van mij vijf sterren Camping. Aan het einde van de weg de klein Supermarktje en was de honger weer gestild. Het nadeel als je laat vertrek, is dat je die dag weinig km in de benen krijgt. Gelukkig gaat de route voor een groot gedeelte langs het kanaal en weg is perfect om te lopen. Rond de klok van vijf kom ik aan in la Chaussee-Sur-Marne. Het wordt tijd voor een goed bed en de was moet weer eens gedaan worden. Hotel Midi staat aangegeven in de route beschrijving, maar als ik aan de uitbaatster vraag of er plaats is, krijg ik meteen te horen dat ze vol geboekt zit. Ik vraag waarom en laat het boekje zien met het Hotel van de buren en dan wil ze toch nog wel even kijken en komt na vijf minuten terug met de mededeling dat ze toch nog een plaats gevonden heeft. Bijzonder vreemd en ik denk toch dat ze geen behoefte hebben aan gasten met een rugzak op hun rug. Misschien werkt het toch dat ik altijd vriendelijk blijf. Maar ik was wel blij dat ze iets had kunnen regelen en ik kon ook bij haar eten. Wat overigens gezegd moet worden is dat haar man de kookkunst verstaat. ik heb er heel goed kunnen eten af en toe is dat nodig, om fatsoenlijk eten binnen te krijgen. De kamer die iki kreeg was volgens mij van hun woongedeelte en is volgens mij van een van haar kinderen geweest. Het bed alleen was van mindere kwaliteit en als ik er op ging zitten zakte ik zeker 40 cm omlaag en dit doet mij denken aan de bedden bij Oma Van Hooren. Ik heb het niet lang volgehouden, op dit spieraalbed en na een half uur heb ik het Matras op de grond gelegd en ben daarna in slaap gevallen. Gr. Niek

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!