niek-op-pad.reismee.nl

Op naar Chalon-en-champagne!

Ook van morgen weer vroeg op en gisternacht avond laat naar bed. Oh wat ik was vergeten te vertellen, dat ik met de broer van Pierre, Jean-baptiste gisternacht naar zijn toekomstige woning in Villers- Marmery ben wezen kijken. Hij heeft dit huis in 2008 gekocht en is dit aan het verbouwen. Het is een behoorlijk groot en oud huis, dat geheel in moderne stijl verbouwd wordt. Naast het feit dat Jean-baptiste een heel fijne vent is, is hij ook nog een perfectionist en is hij heel milieu verantwoord bezig. Hij woont in Reims, samen me zijn vrouw en dochtertje, maar hoopt aan het einde van dit jaar klaar te zijn met de verbouwing. Overal is aan gedacht, een zonneboiler, het regenwater wordt opgevangen voor de toilet en het water dat hij in de tuin nodig heeft en allerlei technisch snufjes. En het belangrijkste hij had een Biertender staan! En dit is een wezenlijk onderdeel van een Wijnboer. Jean-baptiste gaat in 2013 samen met zijn broer de zaak van zijn ouders overnemen en dan stopt hij als Marechaussee. Hij heeft er genoeg van om overal uitgezonden te worden. Ik heb met hem afgesproken dat ik op terugweg nog een keer langs langs ga. Een bijzonder aardige knul waar ik het goed mee kon vinden. De reden dat ik ik gisteren zo laat in bed lag had te maken met het feit dat een van de Wijnplukkers, een student van 24 jaar bij Pierre binnen kwam binnen vallen, met Floor, die op tijd naar bed wilde. Hij spreekt goed Engels en woont in Reims en we hebben de ze zelfde hobby, namelijk geschiedenis, met name de tweede wereld oorlog. Ik heb hem op zijn kennis getest en hij was aardig op de hoogte. De eerste landing van de Engelsen in Dieppe in 1942 was bij hem nog niet bekent, maar voor de verder was hij goed op de hoogte. Wat hem bezig houdt, is het mislukken van de luchtlanding bij Arnhem en hij komt volgend jaar naar mij toe om de Musea daar te gaan bekijken. Hij komt Pierre al jaren helpen, met de Wijnoost en hij had een mooie uitspraak over zaken die voor vallen tijdens de Wijnoost. Die ik in een later stadium nog eens ga vertellen. Maar ik wil,vandaag toch wel wat km gaan maken, want ik heb een dag verloren. Het afscheid voor mij is moeilijk en ik zal deze belevenis niet snel vergeten. Vrij snel heb ik de route gevonden die door de bossen gaat. Maar onderweg ben ik na loop van tijd het spoor bijster. De aanduiding komt niet overeen met de beschrijving. Toch kom ik uiteindelijk terecht in het dorpje Billy-Le-Grand. Maar puur op goed richtingsgevoel. Daarna gaat het langs het kanaal af richting Conde-Sur-Marne. Mar ik besluit een binnendoor weg nemen. Richting Recy en kom goed uit. Rond de klok van half vijf bereik ikmChalon-en-Champagne. Eerst even de Kathedraal bezoeken en een stempeltje halen. En dan op zoek naar een slaapplaats en dat zal niet mee vallen. Op een of andere manier werkt mijn Google Gps niet meer en ik kan de Jeugdherberg niet vinden. En daarna blijkt hij wegens verbouwing gesloten te zijn. Hotels zijn gesloten of mij veel te duur en de Camping Municipale is moeilijk te vinden en ligt ver buiten het centrum. Om half tien bereik ik toch nog de Camping en binnen vijf minuten staat mijn tentje. Nu nog een hapje eten en dan snel naar bed. Een geluk deze nacht het blijft geweldig mooi weer. Gr. Niek

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!