niek-op-pad.reismee.nl

Hartelijk ontvangst door de Wijnboeren in het Dorp!

ik voel me wel een beetje opgelaten, als ik met Pierre mee ga naar huis. Hj geeft aan dat hij nog een er nog een vriendin bij hem komt eten en ik denk dan zit ik mooi in de weg en daar ben ik niet zo blij mee! Als Floor zijn vriendin binnen komt, valt dit na loop van tijd gelukkig wel mee. Dus toch maar blijven en waar moet ik anders ng naar toe? Na en simpel hapje gegeten te hebben, komen er allerlei vrienden over de vloer of beter gezegd, wijnplukkers die ik amper verstaan kan. Gelukkig spreekt Pierre redelijk goed Engels voor een Fransman en dit helpt mij ook om met andere mensen een gesprek te voeren en te volgen. Na een uurtje, krijg ik de vraag van Pierre om nog even me te gaan naar een plaatselijk kroeg, waar een aantal gekke vrienden van hem zitten en dit wil ik wel eens mee maken. Ik denk dat ik in een het plaatselijk gemeenschaphuis terecht kom en het wordt voor mij een onvergetelijke avond tussen, allemaal Franse Wijnboeren en ik ben natuurlijk het Paradepaardje! Iedereen brengt hier zijn eigen drank mee en het gaat allemaal op een zeer gedisipileerde manier. Eigenlijk zit ik hier mijn ogen uit te kijken en iedereen is uiterst vriendelijk naar mij en ze willen natuurlijk alles van mij en mijn reis weten. Nogmaals heel apart en ik kan de sfeer, eigenlijk nog moeilijk onder woorden brengen. Oh ja leuk om te vertellen, ik geef eigenlijk niets om Champagne, maar hier drink je het als of je een glas water aan het drinken bent.Om een uur of een lig ik in mijn bed en morgen moet ik er om half zes uit, om mee te gaan werken, met de pluk van de wijn. Gr. Niek

Reacties

Reacties

Tamara Veekens - van Gaalen

Hé Niek,

Lekker al dat 'water' dat is heel gezond, veel water drinken zeggen ze toch altijd !!
Goedemorgen niek, net even bijgelezen, hoe de 'globetrotter' het stelt. Prima lees ik !
Hier het gewone leven in volle gang de scholen weer begonnen Martijn zijn 1e schoolweek zit er alweer bijna op. En de kleine dame wordt al groot !
Een hele fijne dag vandaag, je maakt vast weer mooie en byzondere dingen mee, dat gaan we weer op je weblog lezen. Het ga je goed Bye bye
Tamara and family

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!