niek-op-pad.reismee.nl

Hartelijk ontvangst door de Wijnboeren in het Dorp!

ik voel me wel een beetje opgelaten, als ik met Pierre mee ga naar huis. hHj geeft aan dat hij nog een er nog een vriendin bij hem komt eten en ik denk dan zit ik mooi in de weg en daar ben ik niet zo blij mee! Als Floor zijn vriendin binnen komt, valt dit naAr loop van tijd gelukkig wel mee. Dus toch maar blijven en waar moet ik anders ng naar toe?

Na en simpel hapje gegeten te hebben, komen er allerlei vrienden over de vloer of beter gezegd, wijnplukkers die ik amper verstaan kan. Gelukkig spreekt Pierre redelijk goed Engels voor een Fransman en dit helpt mij ook om met andere mensen een gesprek te voeren en te volgen. Na een uurtje, krijg ik de vraag van Pierre om nog even me te gaan naar een plaatselijk kroeg, waar een aantal gekke vrienden van hem zitten en dit wil ik wel eens mee maken. Ik denk dat ik in een het plaatselijk gemeenschaphuis terecht kom en het wordt voor mij een onvergetelijke avond tussen, allemaal FranseWijnboerenen ik ben natuurlijk het Paradepaardje! Iedereen brengt hier zijn eigen drank mee en het gaat allemaal op een zeer gedisipileerde manier. Eigenlijk zit ik hier mijn ogen uit te kijken en iedereen is uiterst vriendelijk naar mij en ze willen natuurlijk alles van mij en mijn reisweten. Nogmaals heel apart en ik kan de sfeer, eigenlijk nog moeilijk onder woorden brengen.Oh ja leuk om te vertellen, ik geef eigenlijk niets om Champagne, maar hier drink je het als of je een glas water aan het drinken bent.

Om een uur of een lig ik in mijn bed en morgen moetik er om half zes uit, om mee te gaan werken, met de plukvan de wijn.

Gr Niek

Reacties

Reacties

Marij

Nou Niek, wanneer Andre dit leest zal hij wel een beetje jaloers zijn ! Hij als vinoloog heeft het al jaren op zijn verlanglijstje staan de pluk van een mooi druivensoort mee te maken !
Wie weet kunnen jullie het volgend jaar samen gaan??

Fijn te lezen dat het met de blaren beter gaat!
En zoals mijn lieve collega Jolande schrijft , ga op zoek naar de kamferspiritis.

liefs van je zus .

Marco

Dag ome Niek,

Ik ben ook aangesloten bij uw volgers van uw reis. Ik kreeg de link via mam. Wat een mooie verhalen zeg! Ik krijg al erg zin in onze eigen reis. Die duurd allen nog 2 maanden voor we vertrekken.

Wat u wellicht al wist is dat ik in juni ook helemaal afgestudeerd ben. Sabine mag deze week de presentatie geven en dan zijn we allebij klaar met de hbo. Vandaar ook onze geplande reis naar midden amerika.

We houden op deze manier wellicht contact heel veel sterkte, moed en energie voor de reis!

Groete neefje Marco

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!