niek-op-pad.reismee.nl

Ontvangst comité in Riems.

Nou ja ontvangstcomité, als je de kerk binnen loopt, zitten er twee dametjes van rond de 70 jaar oud aan een tafeltje om de Pelgrims en andere gasten te ontvangen. Na dat ik me op een lijst ingeschreven heb, krijg ik van haar het adres om te overnachten, in Maison Saint-Sixte aan de rue du Barbatra 16 in Reims. Maar eerst de kerk eens goed van binnen bekijken en ik mag mijn rugzak achter haar tafel zetten. Uiterst vriendelijk en behulpzaam dat moet gezegd worden. Zelf heeft de route ook eens gelopen. Daarnaast krijg ik een klein kaartje van haar mee, over alle bezienswaardigheden over Reims en ik moet eerlijk zeggen, Reims is de moeite waard om te bezichtigen. Na een half uur rond gelopen te hebben wordt het om mijn gastenverblijf eens op te zoeken. Ik denk dat het een oud nonnen klooster is en er worden nu allerlei gasten ontvangen. Ook de vorige paus is hier te gast geweest en er hangt in de kantine een mooie foto van hem. Het adres was vrij makkelijk te vinden en gelukkig een kamertje voor mij zelf. Voor twee overnachtingen met ontbijt was ik € 51,= kwijt. Nadeel is dat wel om half elf de poort dicht gaat en je er niet meer in komt. De portier een jonge knaap van een jaar of twintig spreek een beetje gebrekkig Engels en ik hoop dat ik hem goed verstaan heb aangaande de tijd. Maar eerst even een uurtje bijkomen van het wandelen. De zon heeft behoorlijk invloed op je gesteldheid. Na het douchen ga ik de stad bekijken en ergens in een Bistro een hapje eten. Zo als gewoonlijk ga ik een plekje zoeken en neem plaats achter een twee persoons tafeltje, maar dat gaat zomaar niet. Er komt een klein obertje op mij af en geeft aan dat alles gereserveerd is. Dan maar aan de bar een pilsje drinken en kijken wanneer er iets vrijkomt. Om kwart over negen denkt hij dat er wel weer plaats is, lastig want ik moet om half elf weer binnen zijn. Maar ik waag het er op en om negen uur komt er iets vrij. Achteraf krijg ik van het wachten geen spijt en ik heb een heerlijk voor en hoofdgerecht gegeten. Om vijf over tien sta ik weer buiten en er is buiten iets aan de hand. De hele straat staat vol met mensen en wat blijkt de Notre Dame is door een lichtshow volledig in allerlei kleuren verlicht, een prachtig schouwspel, ik heb er foto's van gemaakt. Een minuut of tien blijf ik daar nog staan en nu vlug verder, het klokje tik. Bij aankomst komt net de portier aangelopen om de poort te sluiten, dus net op het nippertje binnen. Niek

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!