niek-op-pad.reismee.nl

Op naar de bewoonde wereld!

Even afrekenen in het Hotel en dan snel op naar Reims. Ik schat nog zo'n 25 km. En ik wil hier op tijd zijn want in de de Notre Dame zitten ze speciaal op mij te wachten, ten minste dat is mij verteld. Voor het eerst kom ik onderweg boten tegen, er zijn hier wel schepen die hier varen voor het vervoer van goederen, maar voornamelijk ook plezier vaart en waar denk je vandaan? Ja Nederland natuurlijk. Kleine Rijnaken zijn ongebouwd tot pleziervaart schepen, met alles er op en der aan. De mensen die hier op varen zijn vriendelijk en zwaaien altijd terug. De bediening van de sluizen geschiedt middels een trekkoord, die zich een meter of 200 voor de sluizen bevinden. Ik maak onderweg mee dat ik met het lopen sneller ben als de boten die op korte stukken soms over 1500 meter wel twee maal moeten sluizen. Overigens is het deze zaterdag bloedje heet en loop ik bijna het hel traject in de brandende zon. Hoed en handdoek voorkomen in dit geval een zonnesteek. Ja ik heb goed naar mijn zus Marij geluisterd. Handdoek op je hoofd, afhangend naar je rug en de hoed op en vrolijk door stappen. Reims is iets verder dan ik verwacht had en het valt me eigenlijk een beetje tegen. Gelukkig vind ik aan de overzijde van het kanaal net voor Reims een Aldi, waar ik water en druiven kan kopen. Hier ontdek ik dat mijn water bedorven ruikt en kom hier gelukkig op tijd achter. Na een uurtje lopen bereik ik toch de bewoonde wereld en ik ben blij als ik door een winkelstraat van Reims richting de Kathedraal kan lopen. Hier staat het welkom comité al klaar. En de rest vertel ik morgen weer. Het bijna twaalf uur en ik moet hoog nodig naar bed. Gr. Niek

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!