niek-op-pad.reismee.nl

Twee nachten in Afrika!

Onderweg in het plaatsje Lalobbe, pak ik een een bakkie thee en zorg er voor dat de schoenen weer perfect zitten. Ik moet nog een km of 6 naar Wasigny. Onderweg bel ik een adresje in Grandchamp of daar plaats is om te overnachten, helaas een antwoord-apparaat dan maar door lopen en dan bel ik in Wasigny nog wel een keer. En wat denk je, raak ik krijg een zekere Jos aan de lijn en hij komt mij halen. Opvallend is dat Jos vraagt, sta je voor de Kerk of in de Markthal? Hee apart, dus die Pelgrims haalt hij altijd van een van de twee plaatsen op! Nog geen tien minuten later komt er een grote Mercedes voorgereden, met een man en een hond erin. Gezien het feit dat je in dit dorp geen geld kunt pinnen rijdt Jos een stukje door naar, Signy-'L Abbaye, hier ben ik vanmiddag ook door heen gekomen. Volgens Jos moet er bij de Supermarkt een pin-automaat staan. Maar wat denk je hij is leeg. Jos nog een bevriende kruidenier in het dorp die Luik heet en van hem mag je wel iets extra pinnen. Dus zogezegd zo gedaan en ik kan hier € 50,= extra pinnen. Jos is van mijn leeftijd en woont al vanaf 1995 in het Noorden van Frankrijk, waar hij een vervallen Boerderij gekocht heeft. In het boekje stond dat hij naast Nederlands, Engels en Frans ook Portugees en Spaans sprak, dus met Jos kun je op taalgebied alle kanten uit. Na en half uurtje zijn we bij de Boerderij van Jos en het ziet er idyllisch uit. Het is precies wat ik zoek op mij tocht om te overnachten. De sfeer in huis is zoals thuis en Jos heeft in 15 jaar tijd een prachtig stulpje van deze boerderij gemaakt. Ik zou er zo willen wonen. Jos is een echte techneut en de klik is er meteen. En natuurlijk allerlei dieren om mij heen, 8 jonge katjes en 7 volwassen katten, een hond een stuk of 50 duiven, 30 kippen en een aantal schappen, mooi hier kom ik mijn tijd wel even door. Aan de achterzijde van de Boerderij heb je een geweldig mooi uitzicht over het dal en de bossen die daar aan grenzen. Jos vraagt of ik zin in het biertje heb en voor dat ik het besef heb, is het 10 uur. Veel zin in eten heb ik niet. Dus even nog een stukje brood en een zakje chips dat en natuurlijk nog een paar Pintjes. Het bier dat Jos meegenomen heeft bij Luik, is van een plaatselijke Brouwerij maar smaakt uitstekend. En als deze op zijn gaan we op de Leffe, niet slecht en de Pelgrim krijgt het steeds beter naar zijn zin. En dan moet de verrassing van de avond nog komen! Ik mag in een heel speciale kamer slapen, en kamer die ingericht is met Afrikaanse kunst. Perfect gerestaureerde kamer met een mooi bed en al die kunst om me heen geeft een apart sfeertje. Het eerste wat bij mij opkomt is om hier nog een dagje te blijven en nu maar eens lekker slapen gaan want dat zal nu geen probleem meer zijn. Gr. Niek

Reacties

Reacties

Jos

Hé Niek, zoals men het in het engels zegt; " Thanks for the flowers!", oftewel, bedankt voor de complimenten.
Ik vond het net zo goed als jij een aangename verassing je te ontmoeten.
Ik wens je verder een inspirerende en mooie tocht naar Santiago, en dat het leven je mag brengen wat je toe-komt.
Het gaat je goed,

Jos.

Herman

Ha die Niek,
We zijn weer terug van drie weekjes zwerven in Italië. Steeds mooi weer gehad maar jij gaat ook de goede kant op. Zie dat je al in la douce France zit. Over drie dagen bij de kathedraal van Reims! Van daar af wordt het steeds mooier. Succes in de komende dagen. Groet Herman en Martina

Ed van den Broek

Hoi Niek,
via Herman (oom) had ik al gehoord van je voettocht naar het Zuiden. Helemaal geweldig dat je dit doet!
Heel veel plezier, inspiratie en kracht voor deze bijzondere reis.
Groet Neef Ed

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!