niek-op-pad.reismee.nl

Onbegrijpelijke situatie!

Ik had me vandaag voorgenomen om op tijd op te staan en om 8 uur aan het ontbijt te beginnen. Ik heb er een hekel aan als alles al voor mijn neus weggekapt is aan tafel, misschien niet zo'n goede eigenschap van mij maarja ik heb nooit gezegd dat ik de perfecte mens ben. En zo gebeurde het dat ik als eerst aan tafel zat en als eerste kon aanvallen. Naast de Kaas, de Jam en andere zoetigheid, waar ik niets om geef,  was er 'gerookte ham, dus veel keuze heb ik aan het Franse ontbijt niet, terwijl er in de winkels waar ik kom, volop keuze hebt en diverse soorten vleeswaren liggen.

Na betaald te hebben wordt het weer tijd om te vertrekken, helaas ook in dit dorp geen winkel, geen bakker, geen slager helemaal niets. Maar het geluk is met de Dommen. Er komt halverwege een auto aangereden met luid kabaal en er springt een luik open en ik meteen er op af en ja hoor de rijdende supermarkt staat voor mijn neus. Na het een en ander ingeslagen te hebben, gaat mijn reis weer verder. Onze vriendelijke, maar niet zo slimme Belg kom ik onderweg weer tegen op het fietske en hij komt mij spontaan een handje schudden, gevolgd door zijn vrouw, die hem in de auto volgt.

Onderweg pik ik de St. Jacobsroute weer op en kom na een tocht van een km of 13 kom ik in Signy-L''Abbaye aan. gelukkig een fatsoenlijke supermarkt waar ik een stukje brood kan kopen en vleeswaren dus de rest van de dag kom ik niet meer om van de honger. Dat zou voor jullie als lezers ook niet leuk zijn als het verhaal hiermee ophoud. Eigenlijk heb je als je hier loopt maar twee problemen. Nummer 1 is hoe kom ik in deze regio aan eten en nummer 2 is hoe krijg ik een onderdak. En zowel nummer 1 als nummer 2 is niet eenvoudig gebleken. Maar niet getreurd, ik was hier al op voorbereid, maar er komt ook nog een nummer 3 aan en dat had ik niet begrepen?

Hoe kom je nu aan geld, er zijn geen banken, zelfs op postkantoor kun je geen geld pinnen en als je bij een supermarkt komt is ook de geld automaat leeg. Waar halen de mensen dan hun geld vandaan die in de buurt wonen? Maar voor ieder probleem is een oplossing en de ga ik jullie morgen weer vertellen.

gr.  Niek

Reacties

Reacties

Tilly Down Under

We zijn weer terug na een week (ook af en toe in de modder) van de huisboot on de Murray River. We hebben Yabbies gegeten, vissen gevangen, had laarzen mee moeten nemen!! Dat wegzakken in de modder is niet zo lekker Niek ik leef met je mee. Verder klinken je verhalen vol met belevenissen en ben maar blij dat je dit doet, want dit zul je nooit vergeten!!!
Veel liefs van je nicht xxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!