niek-op-pad.reismee.nl

Laat vertrek vanaf de Camping

Deze nacht redelijk goed geslapen, de tent is aan de binnenzijde weer kletsnat, waarschijnlijk door het optrekkende vocht en door het uitademen van mijn adem. Vammorgen moet de was gedaan worden,wat ik raak door mijn schone kleren heen. Dus vroeg op en gebruik maken van de droogtrommel die er staat. De wasruimte biedt de gelegenheid om de was in het sopje te zetten en daarna de droogtrommel in, maar dit pakt weer iets anders uit. Ik haal al mijn technische kennis uit de kast, maar helaas het kreng wil niet werken. Ik begin een stil vermoeden te krijgen dat de campingbaas 's-avonds de stroom er vanaf schakelt. Nou dan eerst maar even scheren en terug naar mijn bedje, het is pas 8 uur. om 09.30 uur ga ik toch maar eens kijken hoe de zaken er voor staan en ik zie dat er beweging in dat kreng zit. Dus terug naar mijn tentje en mijn spullen inpakken en de tent te drogen leggen. Ik zou wel eens willen weten of er een oplossing is, om te voorkomen dat mijn tent aan de binnenzijde nat wordt? Nu even vlug mijn handdoek uit de trommel vissen en ik kan me gaan douchen. he lekker weer een schone handdoek en na het douchen, is de rest van de was droog en kan mijn handdoek weer terug de droogtrommel in.

Even kijken waar gaat de tocht vandaag naar toe? Richting Rimogne, ljkt mij een redelijk plaats, het pad is in Bourg-Fidel goed te vinden, maar jammer genoeg is er in geen velden of wegen een bakker of een supermarkt te vinden en ik ben bijna door mijn voorraden heen. In mijn Franse Topogids zie ik dat ik over een bosweg moet die naar een meertje te loopt. En daarna 90 naar rechts draaien en een heel lange afdaling. onderweg kom ik, een Belg vanaf de andere zijde tegen, die vanuit Namur naar Santiago aan het lopen is, hee vreemd of ik zit verkeerd of hij gaat de verkeerde kant op. Maar gelukkig zit ik goed en geeft deze man mij de indruk dat hij toch op de goede weg zit, maarja met Belgen weet je het maar nooit, het blijven vreemde Volgels!

Onderweg kom ik gelukkig weer een bordje tegen van de St Jacobsroute,nou ja gelukkig, enerzijds wel maar anderzijds sta ik toch wel even raar te kijken. Ik heb inmiddels zijn kleine 500 km afgelegd sinds ik uit Nederland weg ben, maar de afstand die op dit bordje aangegeven wordt is toch nog 2523 km te gaan. Toen ik met Bart en Carla een paar maanden geleden in Uden bij het museum stond, waar een tentoonstelling was over de route naar Santiago, stond er buiten op het bordje ook 2500 km op. Dus jullie begrijpen mijn teleurstelling.

Vandaag heb ik mijn dag niet zo met het lopen en het parcour is zwaar, ik kom wel voor het eerst onderweg in de bossen mensen tegen, achteraf blijken het Nederlanders te zijn uit Limbrug, maar daar kom ik later nog op terug. Wel heel vreemd is, dat ik door een heel nauwe doorgang omoet waar de grond, om de 2 a 3 meter om gewoeld is. Als snel kom ik er achter dat dit te maken heeft met de Everzijnen die hier rind lopen, jammer dat iker geen gezien heb, want het vlees van deze dieren schijnt goed te smaken.

In Rimogne aanbeland, blijkt alles dicht te zijn op een kroegje na. Ik had het kunnen weten, want ik heb het nog opgezocht welke feestdagen er in Belgie en Frankrijk zijn als ik aan het lopen ben. En inderdaad het is vandaag de 15e en staat me bij dat dit te maken heeft met het Mariafeest dat ze hier houden. Ik denk dat ik het vandaag maar voor gezien houd en een Gite op ga zoeken maar zoals gewoonlijk is er weer niemand thuis. Dus zit er niest ander sop om door te lopen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!