niek-op-pad.reismee.nl

De Vestingstad Rocroi

Langs de route St. Jacobus ligt het een mooi stadje Rocroien ik besluit hier naar toe te gaan, ook al ligt het een paar km buiten de route. Bij het VVV nog even een paar kaarten halen en kijken of ik ergens de nacht kan door brengen. Ik verlang weer naar een echt bed. Hotel de Commerce op de markt lijkt mij een geschikte plek en vraag eerst aan de ober wat het kost om te overnachten , nou € 42,= met of zonder petit dejeuner? Met mooi, dan kan ik me dadelijk eens in gaan schrijven. Eerst mijn regenbroek eens een goede beurt geven, in het fonteintje midden op de markt. Ik de modder er amper af, het resultaat is voor Pelgrimsbegrippen redelijk te noemen. Mijn tent hangt nog aan mijn rugzak en naast het hotel staat een grote tafel helemaal vrij, dus even te drogen leggen lijkt mij een geschikt moment. Ik heb nog maar een km of 15 gelopen en het is nog vroeg in de middag, maar laat ik mijn kamer maar vast reserveren. Helaas volgeboekt, ze laat mij het boek zien. Ik krijg de indruk dat ze niet echt op mij zitten te wachten, erg schoon zie ik er namelijk niet uit. In het plaatselijk VVV bladje staan nog twee adressen, Charmbre l'dote maar als ik aan bel blijft de deur gesloten. Op moment dat ik het andere adres wil bellen, blijkt mijn accu van mijn Mobieltje leeg te zijn. Dan maar weer terug naar de markt, het Hotel heeft een driegangendiner speciaal voor Pelgrims, mooi laat maar komen die hap. Ik wordt weer door het zelfde trutje geholpen, die mij afgewezen heeft, maar mag mijn accu van mijn mobiel weer laden. Je waant je hier in Frankrijk een jaar of dertig in de tijd terug, niet alleen het Meubilair, maar ook hoe de mensen zich kleden. Overigens is het prijsniveau er ook naar dus dat is een gunstige ontwikkeling. Vier en een halve km buiten Rocroi ligt camping De Mural, in het plaatsje Bourg-Fedele, de Campingbaas is een leuk druk ventje, die zich zelf voorbij loopt. Ik wordt zenuwachtig van, als ik er naar kijk. Na mijn tentje opgezet te hebben, nog even een afzakkertje nemen en dan naar bed. Even mijn Ihpad pakkken, voor een leuk stukje muziek en dit wordt door de Fransen zeer gewaardeerd, ze komen allemaal kijken en ik krijg verzoek nummertjes. Bart belt en ik vertel hem dat alles nog kletsnat is, maar men heeft een droogtrommel, slaapzakken erin ten minste als dit kan, even vraagt Bart dit na bij Carla. Normaal gesproken wel. En zo slaap ik die nacht in een heerlijk warm slaapzakje,, zonder dat het die nacht regend

Niek

Reacties

Reacties

Andre en Marij.

He broertje ,

Vandaag is het precies 1 maand geleden dat je bent vertrokken uit lithoyen. Ik hoorde van Ma ,dat ze jou nog gesproken heeft vanochtend . En jij een rustdag neemt vandaag ! Hopelijk is het weer nu ook wat beter , de 1 e 500 km zitten erop ! Een hele prestatie hoor .Verder genieten we van jouw verhalen .
nou , veel succes maar weer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!