niek-op-pad.reismee.nl

Mijn tentje begint te lekken!

Nadat Bart en Carla mij op de camping in Oignies gezet hebben, ga ik kijken of ik een geschikte plaats kan vinden. Van belang is dat er altijd een overkapping in de buurt zit waar onder je kunt schuilen. Er staat een Party tent achteraan op het veld, lijkt mij geschikt. Ik kan geen Campingbaas vinden, dus moet ik mijn eigen gang maar gaan. Als de tent staat ga ik mijn verslagen schrijven in het café tegenover de Camping. Een erg vriendelijke uitbater, die mij graag aan een onderkomen in een Auberge wilde helpen, maar helaas is dit niet gelukt. Om elf uur ga ik naar bed en is het weer nog prima, maar in de nacht begint het hevig te regenen en houd het niet meer op. Je zou van een lichtgewicht tentje van € 400,= mogen verwachten dat hij waterbestendig is, maar dit is niet het geval. Er komt toch vocht binnen. Om half acht besluit ik er toch maar uit te gaan en te gaan douchen. Na ingepakt te hebben ga ik bij het kroegbaasje nog even een bakkie koffie drinken. Hij is nog wel niet open, maar doet toch open. Het is voor hem vandaag een belangrijke dag, een aantal dorpsbewoner komen bij hem eten en is volop met de voorbereidingen bezig. In het Nederlands vraagt hij wilt u een glas water, maar ik heb liever koffie en ik krijg er iets lekkers bij. Hij wil hier niets voor hebben, maar dat wil ik zelf niet. Ik heb zelden iemand gezien die zoveel moeite voor mij gedaan heeft, om een overnachting te regelen. Ik voelde me een beetje gênant. Ik ga later nog wel een keer bij hem langs op de terugweg om hem te bedanken. Hij loopt loopt zelfs nog een stukje mee om mij de juiste weg te wijzen. Heel bijzonder dit heb ik nog nooit meegemaakt. En nu de bossen in richting Bruly. Mooie afwisselende route, maar door de regen extra zwaar. Af en toe zak ik tot mijn enkels weg in de modder. Na anderhalf uur lopen bereik ik de grens met Frankrijk en nu begint de echte grote route, dus Niek maak je bordje maar nat.

Reacties

Reacties

Eelco

Hee die Niek,

Ik wist niet dat jij zo leuk kon schrijven: mooie verhalen. Pech van de regen de afgelopen dagen. In Nederland hebben we niet anders gehad de laatste weken.

Goed dat je het zo goed volhoudt en jezelf moed in spreekt / schrijft! Hoe doet je lichaam het? nog geen pijntjes?

Zet 'm op. We komen je nog ergens opzoeken de komende maanden om een paar uurtjes met je mee te wandelen en een leuke avond.
Ik zal Trudy binnenkort bellen om je route en verwacht schema te vragen.

Groet, Eelco

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!