niek-op-pad.reismee.nl

Op naar Olloy Sur Viroin

Nadat ik Franscoise de Bloemen overhandigd heb, van € 5,85 en dit geschenk op zijn Brabants, met drie kussen beantwoord is, snel door want ik moet km maken. Het weer is geweldig om te lopen, niet te warm en niet te koud. Ik had een kortere weg kunnen nemen, maar dit is tegen mijn principe, dus moet ik via Doische anders zou ik de route niet helemaal uitgelopen hebben zoals het hoort. Onderweg mis ik natuurlijk weer eens een afslag richting Hierges, maar geen probleem, ik heb mijn Gps goed ingesteld, dus kom ik goed uit in Hierges. Ik zou iedereen willen adviseren om hier eens een kijkje te gaan nemen, het is werkelijk adembenemend, zo mooi en de eenvoud van de omgeving. Onderweg kom ik nog een Kasteel tegen dat in puin ligt. Aan de Voet van de berg zitten mensen een schilderij van deze ruïne te maken. Echt een mooi plaatje. Vanaf daar gaat het weer stijl omhoog, dus klimmen geblazen en niet zo zuinig. Aan de andere kant van de berg kom ik een Vlaams stel tegen die daar, ik denk met hun kleindochter zitten te lunchen tegen. Ze zijn een dagje op stap en genieten van de omgeving. In begin is het erg stil, maar als ze horen dat ik de zelfde taal spreek, begint het gesprek leuke vormen aan te nemen. Ik vertel het een en ander over mijn ervaringen met het lopen, met name wat ik voor ervaring opgedaan heb in de voorsteden van Luik en het wordt bevestigd, dat hier alle allochtonen gedumpt worden. Overigens wil hij deze mensen niets verwijten, ze weten niet beter. Uit de landen waar ze vandaan komen, wordt ook al het straatvuil ook aan de kant gegooid. Ik moet weer iets bergopwaarts, ik schat minstens 35% stijging. Mijn geluk is dat er bomen aan de kant staan, waar ik me tegenop kan trekken, met tussen pozen kom ik na een minuut of tien boven aan. Op richting Mazee ik hoop dat er daar een Supermarkt zit, want ik ben bijna door mijn water heen en dat is niet prettig. Op papier staat dat er een moet zitten maar helaas is deze weer gesloten. De dorpen raken uitgestorven. Van een lokale bewoner krijg ik te horen dat er een plaatsje verderop nog een moet zitten. Gelukkig klopt dit en is de watervoorziening weer op peil. Het laatste deel van mijn reis loopt voor een groot deel langs een beek en een spoorlijn. Een oude locomotief doet hier nog dienst, leuk om te zien, jammer dat ik geen ritje mee kan maken. Vandaag eindig ik op een camping ik heb 35 km afgelegd en Ik ben te moe om nog iets te gaan eten, dus snel het tentje op aftrek en slapen gaan, er is slecht weer op komst. Gr. Niek

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!