niek-op-pad.reismee.nl

Alternatieve route

Nou dan maar weer langs de Maas, richting Frankrijk. Je ziet meteen dat het van deze kant allemaal veel armzaliger uit ziet dan aan de kant van Dinant en de voetpaden houden in Frankrijk, langs de Maas op te bestaan. Een groot bord Douane en dan helaas, ben ik verplicht de heel stuk langs een drukke tweebaans weg te lopen. Overigens heb ik de indruk dat in dit de automobilisten hier wel aan gewend zijn. Ik denk dat ik 10 minuten in Frankrijk rond gelopen heb en nu sta ik weer op de Belgische bodem richting Petit Doische, gelukkig vind ik halverwege de rit weer een landweggetje, even op mijn Gps kijken. Dat moet lukken, lijkt mij redelijk de goede richting. Ik loop nu een beetje op mijn eigen gevoel en zolang je de weilanden om je heen hebt is dit geen probleem, maar als je in de bossen aankomt wordt het toch iets anders. Ik volg een karrenspoor, ongeveer een km of 3 à 4 en kom op een T-splitsing terecht, ga ik nu links af. Op mijn Gps loopt er wel een weg parallel aan het bospad, dus neem ik het risico maar om links af te slaan en gelukkig blijft deze weg rechts aanhouden, dus zit ik goed. Via het bospad kom ik weer in Frankrijk terecht, nu rechts af richting Doische, over een heel slechte weg naar boven. In Doische heb ik een adresje om te overnachten, tenminste dat denk ik, Rue Martin Sadron 154 moet een Gite zitten. Maar er is geen nummer, wel 154a en 154b, op 54b staat een aardige dame met 2 werklui te praten, dan maar even in mij beste Frans navragen. Hier kom ik er achter dat er al jaren geen Gite meer zit en het huis in tweeën gedeeld is, dus weer pech. Maar mooie Belgische dame, is heel vriendelijk en bereid hulp te verlenen. Het in inmiddels half acht en het wordt tijd dat ik iets vind. Ik krijg van haar een kaartje, van een adres en bel daar naar toe, maar hier krijg ik nul op mijn rekest. Maar daar laat onze Franstalige dame niet bij zitten en na een paar minuten komt ze terug dat er wel plaats is, maar ik moet tot negen uur wachten, geen probleem. En daarna heb ik met haar een uurtje staan te kletsen, met handen en voeten. Op een gegeven moment kwam er een man, ik dacht aanvangkelijk dat het haar man was, maar dit bleek haar neef te zijn die 10 woorden Engels kende. Dus met zijn allen op de foto . Om negen uur kwam de eigenaar van de Gite mij ophalen. Hij woonde een dorpje verderop en werkte bij de plaatselijke politie en stelde zijn huis ter beschikking. Joel bleek een vriend van Franscoise te zijn de dame waar ik mee aan de praat geraakt was. Heerlijk weer een lekker bedje, in het dagelijks leven heel normaal maar, soms moet ik ook het tentje in en kan hier nog slecht aan wennen. De volgende morgen had Joel voor een lekker ontbijtje gezorgd en ben ik weer richting Doische gelopen, om mijn commissie te betalen. Dit had te maken met het feit dat Franscoise een geintje maakte, over haar bijdrage die ze geleverd had om mij onder de pannen te brengen 's aangezien ik toch nog inkopen moest doen in de supermarkt, heb ik haar een bescheiden bosje bloemen gegeven. Ze wilde dat ik binnen kwam om nog iets met haar en haar buurman, die daar op dat moment te drinken, maar dit heb ik vriendelijk afgeslagen. Niek

Reacties

Reacties

aajdevaan@home.nl

hoi Boske
Ik volg je de afgelopen w dagelijks en begin stee meer te genieten van je verhalen.
Ik heb het idee dat de trip met de nidige ups en downs gaat.
Ik moet je bekennen dat we in de vakantie in Frankrijk in de buurt van st Etien ook een stukje van je tocht hebben proberen te maken per fiets(was heel mooi)
Je komt nog wat opstekels tegen(Gerry gaf na een half dagje op en zij dit gaat Niek niet lukken)
Ik heb haar toen gezegt dat wij de fietsen door de karre sporen moesten sleuren iets wat jij nietn,waar op Gerry antwoorde waar zijn jouw onderbroeken en tent Drieske.

Trudy

bedankt voor je kaartje, die kennen we zeker nog :)
Ik zie dat je vooral wel erg geniet, dat is mooi.
Ik heb deze week iedere dag gewerkt, het is hier toch .... weer, dus wat moet je anders
Hopelijk heb jij beter weer.
ik lees het allemaal wel weer
groetjes van ons uit Lithoijen

Piet Hermans,

Hallo Niek,

Iedere dag geniet ik van je mooie verhalen, heb al diverse mensen gevolgd op hun reis, maar van jouw verslag geniet ik nog steeds het meest en zeker met al die mooie foto's erbij, ik wens je nog veel succes op de reis die nog voor jouw ligt.

Veel groetjes,

Piet hermans

herman en an

een aantal verslagen VAN JE REIS GELEZEN,LEUK TE HOREN VAN JE ERVARINGEN EN BELEVENISSEN.
IK HOOP DAT DE REIS VERDER VOORSPOEDIG VERLOOPT EN WENS JE HET BESTE MET DE POOTJES GROETJES VAN AN EN HERMAN.

Tilly en Diny

Tjee Niek wat een bijzondere mensen "loop je dan tegen het lijf".
Geweldig om zo met je mee te kunnen leven.
Succes in het grote Frankrijk.

Fred Vogelzang

Dag neef
ik wens je veel geluk op jouw reis
ben vanaf zaterdag ook in frankrijk op weg naar bordeaux,misschien zie ik je wel lopen.
Ik hoop dat je ook warme kleren bij je hebt in spanje in de bergen vriest het nachts ook in de zomer.

Tilly en Diny de Lange

Wat grappig Niek, jouw tocht veroorzaakt als nevenneffect een virtuele familie reunie!!

Sas

Ik haak even in op mijn achternicht, misschien een idee als Niek terug is in Nederland dan eens een echte reunie te organiseren? Met carnaval hebben we al met enkele fam.leden een jaarlijks terug kerend mini-reunietje. Afgelopen jaar sprak ik Marcel Ploegmakers, echtgenoot van Diny ( Stensen) en die had het er ook al over dat hij dit met Niek had besproken. Dus bij deze voor de neven en nichten vd Broek, gooi eens een balletje op bij directe familie en dan zullen we eens bekijken of we over een aantal maanden iets op touw kunnen gaan zetten.
Voor de rest, ik zie jullie sowieso 18/19/20 febr. 2011 :D( andere familieleden ook welkom natuurlijk! )

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!