niek-op-pad.reismee.nl

Wakker worden in het speeltuintje

Het is kwart over acht en het wordt tijd om op te breken. In moet voor negen uur van het terrein af zijn, heeft ze mij uitdrukkelijk verzocht, want haar bazen mogen dit niet weten. De tent is kletsnat van de douw en overal kleeft er zand aan. Eerst aankleden in een heel kleine ruimte en wassen is er van morgen niet bij, ik voel me net een Zwerver. Gelukkig is het roestvrijstaal van de glijbaan droog, zodat ik hier mijn rugzak op kan leggen. Alles moet weer geordend worden en de tent leg ik te drogen op een rotsblok, die in ze zon staat. Helemaal droog krijg ik mijn tent niet, maar net voldoende om hem aan de buitenzijde aan mijn rugzak op te hangen, zodat hij verder kan drogen. Als ik langs de receptie ga is de dame die de leiding had over het restaurant al aan het werk. Volgens mijn rund zij de hele tent. Mooi nu nog even een stempeltje vragen en kijken of ze iets te eten heeft. Ze vraagt na op het bungalowpark of er nog brood over is, maar helaas ik zal het moeten doen met twee appels die ik nog in mijn rugzak heb zitten. Ik kan het niet nalaten om heel vaderlijk tegen haar te zeggen, je had het zeker druk gisterenavond toen ik binnen kwam zetten? Mijn vraag werd meteen beantwoord met ja, dat klopt. Ik zag het aan je gezicht, maar ik ben toch nog dankbaar dat je mij geholpen hebt. Nu vlug richting Hastière en ik lig weer achter met het bijhouden van mijn reislog, omdat ik hier geen verbinding had en ook geen stroom. De weg gaat bergafwaarts het Maasdal in en ik moet over een heel drukke tweebaansweg lopen. Gelukkig kom ik halverwege de rit weer de rood met witte tekens tegen, wel even opletten of ik links of rechts in moet. Maar de weg rechts gaat achter mij omhoog, dus kan bijna niet anders of ik moet rechtsaf. Na een half uurtje lopen ben ik in Hastière en een broodje met een bakje koffie gaat er wel in. Met de zon in mijn rug neem ik plaats op een bankje iets verder op waar ik een vrije Wifi verbinding ontdekt heb. Van een Vlaams sprekende voorbijganger krijg ik te horen dat de pas bij Hermeton, afgesloten is door de bomen die daar omgevallen zijn, dus zal ik een andere route moeten nemen langs de Maas, richting Frankrijk. Zo en nu ga ik opruimen want ik heb vannacht bij een politie man geslapen en die staat om half tien voor de deur in volle ornaat. Niek

Reacties

Reacties

Thecla

Hoi Niek, wij lezen elke dag jouw berichten, hoop dat het met de voeten beter gaat insmeren met kamfer-spiritus is een probaat middel om ze te harden. Gisteren was ik in het religieus museum in Uden, daar hebben ze een leuke expositie over pelgrimstochten o.a. naar santiago met veel foto,s en film een aanrader voor iedereen. Succes met de tocht.

Jolande Pijpers

Hallo Niek,
Je kent mij niet maar ik ben een collega van je lieve zus Marijke, die voor mij meer is als alleen een collega!
Van haar hoorde ik ook al jouw plannen en voorbereidingen om de reis naar Santiago te maken. Hier in Elsloo wonen twee mensen Ans en Jo die hebben deze tocht ook gelopen en zijn daarna blijven lopen, god weet waarheen maar zeer lange en verre tochten. Aan je verhalen en foto's te zien maak je van alles mee en gaat het voorspoedig, gelukkig. Zorg goed voor je voeten en voor je lichaam, luister ernaar. Maar dat weet je allemaal wel denk ik. Ik wens je heel veel succes en hoop dat deze tocht je geeft wat je zoekt. Ik blijf je volgen, ook samen met onze bewoners op de afdeling Baeker Heukske. Zoals mijn broer die in Breda woont te zeggen, houw-doe!
Groetjes van Jolande

je nichtje

Hoi Niek,

Heet dat bungalow parc soms Les etoille? daar heb ik ook in mijn jeugd nog eens gelogeerd. Was toen erg stil daar, en de zandbak kan ik me ook niet meer herinneren.

Ik geniet van je verhalen.

Liefs marianne

Sas

Hey Niek,

Nou het is gelukt hoor met de foto's. Ik kon ze idd overzetten op de laptop. Dus gistermiddag oma uit haar bedje gehaald en aan haar tafeltje achter de laptop gezet. Dit ging er goed. Ze kon een aantal foto's linken aan de verhalen die je per telefoon aan haar hebt verteld. Met af en toe de mededeling dat je wel erg veel kerken aan het fotograferen bent! Al met al heeft ze er wel van genoten je zo extra in de gaten te kunnen houden. Misschien heb je haar nog gesproken sinds gistermiddag, dan heeft ze het zelf al verteld.

Ik ga zo aan mijn nachtelijke 4-daagse beginnen, oftewel 4 nachtjes werken. Hopelijk zonder blaren.

Liefs uit Den Bosch

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!