niek-op-pad.reismee.nl

Bezichtiging Dinant

Om half zeven kom ik toch maar eens uit mijn bedje, want volgens mij begint om halfacht de ochtend mis. Maar ik denk dat ik het verkeerd begrepen heb, want om vijf voor half acht sta ik kant en klaar maar er is geen Pater te zien. Dan nog maar even een boekje in de hal over de Abdij of beter gezegd Abdijen bekijken. Mooi boek ik heb het gekocht, jammer dat het zo zwaar is maar, mijn conditie wordt met de dag beter en Bart en Carla komen een dezer dagen, dus even vol houden. Ik zit als eerste aan tafel en onze Fransaise verschijnt met haar dochter, gevolgd door onze Vlaams sprekende Belg. Ik kan hem beter de Fourierre van de Abdij noemen, hij draagt nu een keukenschroortje en dat staat hem heel erg goed. Het ontbijt is enigzins aan de magere kant, maarja ik mag afrekenen wat ik zelf wil, met andere woorden, ik kan zelf bepalen wat ik voor de kost en inwoning wil betalen. Even mijn boekje over de Abij en mijn overnachting afrekenen en dan anroute zouden de Fransen zeggen. Oh dat is waar ook de Pater die mij ontvangen heeft, komt mij nog even een stempeltje brengen. Sympathiek en de Franse dames willen er ook een, de Pater is zeer in zijn nopjes met de kwaliteit van het aangeleverde product en dit wil hij even bevestigd hebben. Nu nog even een kaartje voor mijn Belgische vrienden in Adenne meenemen. Vreemd dat er niemand is om mij uitgeleide te doen. Ik denk dat alle Paters nog op een oor liggen. Je maakt je zelf een bepaalde voorstelling als je daar naar toe gaat, maar ik denk dat het voor de Paters de gewoonste zaak van de wereld is. Nog even een fotootje van de Abdij en dan Dinant gaan bezichtigen. Eerst de kathedraal De Notre Dame en daarna omhoog met de kabelbaan naar de Sitadelle. leikabel stadjenecht de moeite waard om eens te bezichigen. Na rijkelijk wat foto's geschoten te hebben snel verder, het is een uur en ik heb nog geen km gelopen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!