niek-op-pad.reismee.nl

Bezichtiging van Namur

Namur schijnt door haar strategische ligging aan de Maas altijd een vestigingsplaats geweest te zijn en is zowel in de 1e als de 2e wereld oorlog flink onder vuur genomen. Dit heeft natuurlijk consequenties gehad voor de gebouwen. Ook hier zie op de markt gebouwen van grootwinkelbedrijven die er niet tussen passen en waar in het verleden historische gebouwen voor afgebroken zijn. Namur is de provincie stad en telt 108000 inwoners. Mooie van Namur vind ik de geweldig mooie bruggen over de Maas. Ik viel vandaag met mijn neus in de boter, er was en nostalgie feest aan de gang en ik had me nog door een Maori kunnen laten tatoeëren. Het toeval wil dat deze luitjes bij mij in de jeugdherberg vertoeven en een beetje korting voor een arme Pelgrim zou toch wel op zijn plaats zijn? Maar ik denk dat ik ruzie krijg met mijn jongste dochter. Dus bij nader inzien toch maar liever niet. Daarom heb ik me getrakteerd op een Bonne Salade. En hier zit natuurlijk een verhaal aan vast en ik had jullie in het artikeltje dat ik in Geleen geschreven had, beloofd dat ik hier op terug zou komen. Nou het zit zo: een jaar of 8 geleden ging ik samen met mijn zoon Jeroen, zijn vriend Jordie en de oude Niek naar Frankrijk op vakantie. Mijn zus Marij en haar man Andre stonden daar op een Camping. Andre kent deze omgeving goed en wist in een of ander afgelegen dorpje een heel leuk eettentje. Pa van den Broek ( Ik noem hem de oude Niek ) had zin in een lekkere salade en vroeg in het Frans aan de serveerster une Bonne Salade. Een half uurtje later kwam ze terug met een bord vol gesneden tomaten met wat olijfolie er over heen en de oude Niek zat daar beteuterd bij te kijken. Hij had op zijn beste Frans geprobeerd en lekkere Salade te krijgen met alles erop en eraan. Helaas pa pech gehad. Maar gelukkig stond mijn zus de helft van haar Salade af, die wel aan de vereiste voldeed. En zo zal het verhaal van de Bonne Salade ons altijd bij blijven. Ik overigens ook nog een paar mooie foto's van wat aantrekkelijk dansende Maori vrouwen gemaakt. Dus heren kijk maar eens goed ze mogen er wezen. Ik denk dat ik maar eens naar bedje ga want ik val vermoeidheid in slaap, misschien komt het wel van die erotische dame die op mijn bierflesje staat. En zoals ome Theo altijd zou eindigen, zeggen wij dan: droom maar lekker van Engeltjes met ........ ( voor buitenstaanders moet dit een verrassing blijven, familie geheimen geef je zomaar niet prijs ) Gr. Niek

Reacties

Reacties

Mart

Vanavond op de camping even de mail opgehaald en gezien dat je weer volop aan het schrijven bent geweest. Een mooi avontuur dat je aan het beleven bent baasje, waar inmiddels meerdere mensen hier op het veld ook van op de hoogte zijn.
Blijf schrijven, foto's maken en vooral lopen. Succes!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!