niek-op-pad.reismee.nl

Op richting Namen

Het was niet zo moeilijk om het St.- Jacobs pad te vinden, bij Tischke en Kristien de straat uit en na 50 meter een brandgangetje in. Over de weg naar Namen ongeveer 21 km, maar tel er maar een procent of 25 à 30 gemiddeld bij voor de alternatieve route. Eerste deel heerlijk over een vlakke weg langs de Maas, even fotootje maken van de sluis in Adenne. en na een km of 10 gelopen te hebben de brug over, waar een heel peloton Wielrenners net over aan het steken zijn, voorafgaand ik denk wel een 50 tal motoragenten die de tour begeleiden. Als het spektakel voorbij is snel naar de andere kant, ze zullen wel weer een mooi parkoer bedacht hebben. Dus eerst maar een een minuut of 15 klimmen en als je boven aankomt, meestal weer ergens de bossen in, maar deze keer bleven de bossen uit en ging de weg over kleine landweggetjes. Bij mijn eerste afdaling kom ik aan de achterzijde van het commando terrein terecht, dus moet ik in de buurt zitten Marche-les-Dames, waar ik vanmorgen met ons Tischke geweest ben. Op een gegeven moment dacht ik dat ik de weg kwijt was maar na loop tijd gloort er een schelpje aan een boom en gaat we weer de bossen in en deze keer een klim naar boven, waar geen einde aan leek te komen. Op bepaalde stukken sta je soms tot je enkels in de modder of je moet er voor kiezen door de Bramen struiken te willen lopen. Je komt in deze bossen over het algemeen geen hond tegen, eigenlijk wel een beetje vreemd. Om een uur of zeven kom ik in een van de voorsteden van Namen aan en eerste wat ik altijd doe is een kroegje opzoeken. Ik was aan de kaart tafel gaan zitten en ik werd vriendelijk verzocht om na loop van tijd ergens anders te gaan zitten. Een gast vroeg wat ik aan doen was en waarom mijn vrouw er niet bij was, ik heb hem verteld dat wie zij vrouw lief heeft haar natuurlijk thuis laat en hij kon hier hartelijk om lachen. Maar nu nog even een hapje ergens eten en dan op zoek naar een slaapplaats, even in mijn boekje kijken of kan ik hier ergens een vrije Wifi verbinding krijgen. Ik heb wel geleerd zo snel mogelijk te gaan kijken als je een plaats binnen loopt voor een adres, het komt nog al eens voor dat je al dicht bij zat maar te ver doorgelopen bent. Om negen uur kom kom druipend van de regen aan bij een Herberg, maar wat ik al vermoede hij was volgeboekt. Onderweg zag ik een meisje met een grote rugzak de andere kant op lopen en dat was geen goed teken, maar gelukkig had ik mijn tentje bij en mocht ik op het grasveldje in de tuin bij de herberg slapen. Vandaag 28 km gelopen en nog steeds last van mijn rechter hak, waar een blaar op blijft spelen. Ik neem morgen een rustdag. Zodat mijn voet kan rusten en ik eens goed naar mijn teksten kan kijken, want door te snel typen en woorden aan elkaar schrijven, maakt de spellingscomputer voor mij zelf een keuze en dat klopt het verband niet meer. Dus als jullie soms iets zien staan wat niet klopt ligt dit meestal aan dit feit. Niek

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!