niek-op-pad.reismee.nl

Vertrek van Huy richting Adenne

Ik had even tijd nodig uit de stad te komen en de juiste route te pakken te krijgen. Meestal een van die kruip - sluip doorgangetjes of achter woonhuizen bedacht om naar boven te komen. Vaak klimmen over een moeilijk begaanbaar pad, met een flinke stijging. Je bent dan soms een kwartier aan het klimmen voordat je boven bent en snakt dan naar adem. Overigens begin ik te merken dat mij dit steeds beter afgaat. Het enige wat ik lastig vind, is de ondergrond waar over je loopt zeer slecht is en je voeten alle kanten opgaan. In het begin van het traject zat er aardig wat afwisseling in en dat leid af, maar een paar km verder, heb ik een stuk bosweg bewandeld, ik denk een km of waar bijzonder weinig aan te beleven was. Het enige wat mijn inspireerde waren twee vierkante schoorstenen in de middel of noware langs de kant van deze route. Ik heb hier foto's van gemaakt maar kon en ben er in wezen kijken, zover dat ging, maar ik kan er niets bij bedenken. Jammer dat je hier niet achter kunt komen. Misschien maakten ze onderdeel uit van een strategische bouwwerk in de 1e wereld oorlog, of luchtschachten van ondergrondse bunkers? Waar je je regelmatig in vergist zijn de afstanden, maar dit komt met name door de aanduiding van de gehuchten, met naam hoofdplaats waar ze onder vallen en dan valt het meestal tegen want je denkt dat je er al bent en dan ligt het het centrum nog een kom of 6 à 7 verder. Om zes uur kom ik in Adenne binnen en ga eerst eens een leuk kroegje op zoeken, want de eerste twee pilsje na het lopen zijn heerlijk, overigens daarna smaken ze ook wel! Vandaag 19 km afgelegd, beetje aan de magere kant, maarja ik was ook pas om halftwee weg. Het mooiste van deze reis moest deze dag nog beginnen maar dat wist ik op dat moment ook nog niet? Niek

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!