niek-op-pad.reismee.nl

Praktische zaken zoals:

Hoe doe je het met de was, was een vraag van van tante Cor? Nou het zit zo: je hebt 2 paar T-shirts bij, 3 onderbroeken en 3 paar speciale loopsokken van Wol. Ik heb een stuk Sunlight meegekregen, iedere avond als hier de gelegenheid voor is, probeer ik te wassen, in de hoop dat het de volgende morgen droog is. Wat de sokken betreft, kun dat wel vergeten, daar heb ik minimaal 2 dagen voor nodig voor dat ze droog zijn. Nu kan je ook wel eens een dag doorlopen, dat deden we vroeger ook en daar ga je niet dood aan. Maar we zijn natuurlijk verwend. Wat het schoonmaken van de broeken betreft hoop ik van de dames nog een advies te krijgen? Ik heb een pannetje bij, daar kan ik water in koken,voornamelijk voor de thee. Maar daarna moet ik er iets in bakken en als het kan eet ik net zoals ze dat in Afrika doen, gewoon met je handen op. Als er geen warm water is, neem ik de vaat mee onder de douche. Komt vaak voor dat je tent niet droog is voor je vertrekt en dan moet je hem over je rugzak uithangen en laten drogen. Tent weegt 940 gram nog minder dan een pak melk. Het inruimen van je rugzak, is heel belangrijk alle licht dingen onderin en alle zware zo veel mogelijk bovenin, en alles een vaste plaats geven is heel belangrijk, in begin deed ik dat niet en was zo alles kwijt of duurde lang voor dat ik het teruggevonden had. Oh ja nog iets heel handigs! Zorg er voor dat je altijd Wc papier binnen handbereik hebt als je al een uur of vier aan het wandelen bent en zorg er voor dat je niet tussen de struiken gaat zitten! Een teek in je bil kan je maar beter voorkomen zeker als je alleen bent. Zo nu heb ik een aantal praktische zaken aan de hand gedaan, dus tantetje nu kun je met een gerust hart de bossen in! Gr Niek

Reacties

Reacties

Jacky Valk

Hoi Niek! Ik kreeg de melding van je tocht via de nieuwsbrief van FC Oss. Ik ben onder de indruk. Lopen zul je wel geoefend hebben maar het onderweg zijn, iedere dag vooral met jezelf geconfronteerd te worden, dat valt niet te oefenen. Moedig Niek, ik ben ook wel een beetje jaloers.... En voor wat betreft niet kunnen communiceren via reismee.nl, je kunt zelf natuurlijk ook gewoon een nieuwe reactie op de reacties plaatsen? In ieder geval, ik heb geen tips voor je voor wat betreft de was en vooral het drogen. Maar troost je, ergens in Zuid Frankrijk zal toch de zon wel schijnen?
Ik ben benieuwd naar al je andere ervaringen en verhalen. Veel succes! met groet, Jacky Valk

martina

in een restaurant bij Lago Trasimeno internetverbinding gekregen en al jouw verhalen kunnen lezen, Herman en ik proberen in gedachten met je mee te reizen, houd het vol met lopen en schrijven !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!