niek-op-pad.reismee.nl

Het is even schrikken als je in de voorsteden van Luik loopt!

Nadat ik de poort van het industrieeele complex uitgelopen ben, ga ik de brug over het kanaal over en kom in de voorsteden van Luik terecht. Verpouperde straten, waar het vuil blijft liggen en veel zaken zijn kapot. En wereld van verschil nog geen twee uur rijden van Nederland. Ik heb alleen allochtone medemensen waargenomen en als er nog oorsprongkelijke bewoners wonen, zijn dit mensen op leeftijd. Ik ben niet bepaald bang uitgevallen, maar toch voelde ik me niet helemaal op mijn gemak. Voor mij onbegrijpelijk dat mensen zo kunnen wonen. Daarnaast denk ik dat de gemeenten geen middelen hebben om de zaak op te knapen en iedereen lijkt het wel best te vinden. Bij ons zou je opvallen als je je stoepje niet schoon hebt geveegd. Het is nog 7 km naar het centrum van Luik en ik moet nog een slaapplaats zien te regelen. Wat is internet op je mobiel toch een uitvinding. Even Google aanzetten of er iets in de buurt zit? De burg over en twee straten verder zit een jeugdherberg en gezien mijn jeugdigheid zullen ze mij nog wel toe laten. Overigens heb ik van andere Pelgrims begrepen dat dit niet altijd het geval is! Maar ik heb geluk en kan een kamer krijgen, met twee mede bewoners een uit Italië en een uit Twaiwan. Nu is mijn Italiaans en mijn Taiwanees niet zogoed, maar speken de heren gelukkig Engels. Het is vandaag de 16e dag dat ik weg ben en ik heb vandaag 32 km afgelegd, hiermee komt het totaal aan km op 234. Morgen neem ik een rustdagje enerzijds om Luik te bezichtigen en anderszijds om mijn rechter voet wat rust te geven. Gr. Niek

Reacties

Reacties

Marij

He Niek,

Ik krijg net pas de laatste verslagen binnen , nou zo te lezen is het al een indrukwekkende tocht geweest van Maastricht naar Luik !
Ben heel benieuwd hoe het met de voeten gaat ?
Misschien kun je kijken naar een goede voeten creme.
s Avonds voor het slapen gaan lekker de voeten insmeren , het stimuleert tevens de bloed circulatie!



Succes maar weer, dikke kus van je zus !!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!