niek-op-pad.reismee.nl

Ongekende luxe

Zoals ik van de week aangaf, werd het weer eens tijd om het luie zweet eruit te werken en vanuit de camping richting het Pieterpad te lopen. Een flinke klim de Keuterberg op via een smal bospadje, ongekende luxe nu ik mijn rugzak die zo'n slordige 14 kg weegt niet mee hoefde te zeulen. Ik schat een klim van ongeveer 400 meter met een stijging van gemiddeld 22%, in een stuk en flink doorlopen, in het centraal massief in Frankrijk zal dit wel vaker voorkomen, dus flinke jongen zijn en doorzetten. Leuke van deze tocht is, dat je gewoon begint te lopen en na loop van tijd kijk je maar eens waar je uitkomt. Lastig dat het weer begint te regenen, ik heb er een hekel aan om mijn regen jas aan te trekken, maarja soms ontkom je daar niet aan. Oh ja wat de regen betreft, Trudy is vanmorgen huiswaarts getrokken, na 5 dagen in de regen gezeten te hebben was ze het spuug zat. Ze stond in dubio wat ze moest doen, maar ik heb haar een handje geholpen door haar groot gelijk te geven en ze hoeft zich geen zorgen om mij te maken, ik vind dat ze het toch al lang uitgehouden heeft. Inderdaad ik was vandaag aan het wandelen gegaan en mijn eerste stop maakte ik in Gulpen, het wapen van Vlaanderen leek mij uitermate geschikt om de menu-kaart te gaan beoordelen en zo geschiede het. Vanuit Gulpen op naar hogergelegen gedeelte. Waar ik een geweldig mooie panorama van Gulpen te zien kreeg. Even mijn Gps raadplegen, daar ik steeds verder van Schin Op Geul raakte. Uiteindelijk liep ik in de richting van Epen een van de mooiste plaatsen in Nederland om te gaan wandelen, de eerste 16 km zaten erop. Iets verder uit de richting dan bedoeld, maar de voeten deden het prima, dus wat maakt het uit. Via een omweg ben ik toch weer in Gulpen terecht gekomen en het kwam er weer met bakken tegelijk uit en de zon scheen volop. Leuk kermis in de hel! Na een kwartier bij de Plaatselijke fietsenmaker onder het afdak gestaan te hebben, ben ik een frietzaakje ingelopen en heb ik me goed gedaan aan een lekkere zak eigen gemaakte friet. Ik nam plaats aan de voorzijde van dit gastronomische restaurant en kwam in contact met een aardige dame die de regen ook zat was en raakte ik weer eens aan de praat, met Jacoline die uit Utrecht kwam, samen met haar zoon en man was ze op vakantie. Jacoline gaf aan, ook een pintje toe te zijn en ik ben naderhand bij haar aan tafel gaan zitten, bij het kroegje naast het frietzaakje. Haar man was een dagje met hun zoon Jelle naar de Brand bierbrouwerij voor een excursie. Uiteraard kwam mijn Pelgrimstocht ter sprake en het toeval wil dat Jacoline met de boze plannen rond liep deze tocht met haar vriendin te gaan maken! Gezellig even met iemand buurten die je helemaal niet kent, onder het genot van een goed glas bier en de zon was inmiddels gaan stralen natuurlijk heb ik nog een fotootje van het gezin Deru gemaakt voor dat we afscheid van elkaar namen en mijn reisblog gegevens uitgewisseld. Ik was die avond om zeven uur wer op de camping en had die dag 28 km gelopen, weer een perfecte dag en ik was vooral gelukkig dat ik geen last van mijn voeten meer heb gehad. Gr. Niek

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!