niek-op-pad.reismee.nl

Het rijk alleen

Van nacht had ik het rijk volledig voor me zelf, ik was de enige Pelgrim die onder de Kathedraal van Roermond geslapen heeft! Zes kasten waar je een bed uit kunt trekken, een heren en dames toilet en zelfs een klein keukentje met alle voorzieningen. Ik was gisteren een beetje laat thuis. Ik was na mijn aankomst even een tukkie gaan doen en werd om half negen wakker. Even een hapje eten in het visrestaurantje tegenover de kerk en nu nog even mijn verslagen afmaken, want hier gaat toch nog redelijk veel tijd in zitten. Alles via mijn IPhone en dan met een vinger alles intypen, geen tekstverwerker en dus geen spellingecontrole lastig. In eerste instantie was ik van plan geweest in Roermond te blijven, maar ik heb me bedacht en ben van morgen om 10 uur vertrokken richting het Pieterpad. Onderweg werd ik verrast door een flinke bui en kletsnat ben ik verder gelopen tot ik onder een Viaduct stond om droge kleren aan te trekken, in het plaatsje Melick stonden de straten blank. Op dit moment zit ik in een kroegje het plaatsje Sint Odilienberg en ga nu kijken of ik ergens een slaapplaats kan vinden in de buurt van Montfort.

Niek

Reacties

Reacties

bernard van 't oever

dag niek, leuk om je belevenissen zo te lezen; wij zitten momenteel in oost finland bij een temperatuur van 30 graden en hebben zojuist heerlijk gezommen in het meer. Glashelder water van 24 graden en kijken nu met een biertje in de verte! Succes met je pelgrimstocht. Groeten, Bernard en Marjatta

Jan van der Laak

Niek
Goed om te lezen dat je geniet. Ik zou maar wel naar je lichaam luisteren. Je moet nog een eindje tenslotte.
Ook op de site van FC Oss wordt melding gemaakt van je tocht. Heel veel succes en plezier toegewenst. We blijven je volgen!
Groeten Jan en Brechje.

Martha

Dag Niek, geweldig dat je helemaal dit pelgrimspad wilt gaan. Roermond, Odilienberg en Montfort herinner ik me van het Pieterpad.
Zorg goed voor je lichaam (blaren) en je geest.
Ik las van iemand die spirituele teksten uit het hoofd leerde, als het saai werd.
Groet en het ga je goed.
Martha

Herman

Voor het eerst je verhalen gelezen. Dat wordt na 2500 km een mooi boek. N en ik zijn terug uit Vlaanderen. Onder de indruk van de zwaarte van de Ronde, de koningsklassieker. Veel steile hellingen en klasseienstroken. Daar worden de jongens van de mannen gescheiden. In ons geval ging de jonger er vlot tegenop en ik met moeite. maar het is heerlijk na een dag vol inspanning van een Abdijbiertje te genieten. En de nachtrust is natuurlijk prima. Zag dat je vandaag onder de wolkbreuk bent doorgelopen. Sterkte met al dat water (en de blaren). Manus

Harry van Dinther Schaijk.

Beste Niek,j.l.donderdag hadden wij storing vandaar dat jullie monteur Dave de Jong mij vertelde van de voetreis heb ik hem gevraagd om mij een e-mail te sturen van de site en daarom deze reactie,ik vind het knap en dapper om deze uitdaging aan te gaan en er een 4 tal maanden er tussen uit te kunnen,ik blijf je volgen en zal nog wel een keer via de e-mail reageren
veel sukses toegewenst namens Harry van Dinther
(Bouwbedrijf b.v. uit Schaijk.)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!