niek-op-pad.reismee.nl

Twee Bosschenaren ontmoeten elkaar !

In Helenaveen ontmoet ik een wat oudere man en ik raak met hem aan de praat, zijn accent komt mij bekend voor en ik stel hem de vraag waar hij vandaan komt? Mooi dat platte Bosch hij woont op de Oostwal, daar liggen ook de roots van mijn ouders. Op een of andere manier raakt mij dat platte Bosch en ik ben er eigenlijk wel trots op. Het wordt echter tijd om weer eens een deurtje verder te gaan, op naar Sevenum en daarna naar Maasbree. Even min GPS instellen, echt ideaal zo'n app. De bossen in alleen jammer dat ik op een gegeven moment een paar km langs snelweg moet lopen om op juiste punt uit te komen. Op naar mijn schoonzus Annemarie, die mij al gebeld had met de vraag wat ik wilde eten. Maar zoals jullie weten dient de Pelgrim een sober leven te leven, dus geef ik aan dat alles goed is. Om zes uur kom de kerktoren van Maasbree in zicht en een kwartier later sta ik in de achtertuin. Het menu van de dag is chili con carne, lekker pittig. Gezien het feit dat ik vandaag nog geen stempel in mijn Secredial heb staan, neemt Annemarie het initiatief en belt meneer Pastoor op. Na achten kunnen we terecht! Samen gaan we om 8 uur naar de pastorie en de pastoor moet voor het foto archief poseren. Vandaag is het de derde dag en mijn Runkeeper geeft aan dat ik 19,42 km gelopen heb, enigzins magertjes, maar gezien de pijn die ik in mijn voeten heb ben ik toch niet ontevreden. En morgen op naar Roermond, geschatte km 26,5 Op de weg naar Roermond ga ik nog even langs in het plaatsje Neer, daar woont een oud medewerker van mij, samen met zijn ouders. Ik heb met deze mensen altijd een fijn contact gehad. Het zijn goud eerlijke mensen die voor je door het vuur gaan, ik zie er naar uit en was natuurlijk van harte welkom. Maar het wordt tijd om naar bedje gegaan en even nog iets met Annemarie te drinken. Niek

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!