niek-op-pad.reismee.nl

Hartverwarmend

Op naar de Mortel onderweg nog even bij de bakker en slager langs voor de inwendige mens. Het lopen gaat bijzonder moeilijk en de blaar op mijn rechter hak, speelt behoorlijk parten, maar grote jongen zijn, zou pa van den Broek altijd gezegd hebben, tanden maar eens goed op elkaar en gaan met die banaan! Ik ben de Mortel nog maar net een paar honderd meter uit en zie iemand in zijn auto afremmen, maar rijdt uiteindelijk door. Drie of vierhonderd meter verder zie ik een wandelaar aan komen en onverwachts steek hij zijn hand uit en stelt zich voor als Johannes Bellemakers. Hij heeft zijn wagen een stuk verderop aan de kant gezet en komt mij een hart onder de riem steken. Johannes is ook lid van het genootschap St. Jacob en enthousiast Pelgrim. We lopen met elkaar een kilometertje op en wisselen nog de nodige contacten uit. In Orval schijnt er een zekere pater Paul te zijn die alles uit zijn handen laat vallen als er een pelgrim voor de deur staat. Johannes komt uit Bakel en het wereldje is klein! Hij schijnt Ria en Henk van Hoek te kennen, Ria was burgemeester in Lith en hij heeft hiermee nog in een politieke partij gezeten. Op einde van de weg nemen we afscheid en neem ik nog vlug even een foto van Johannes. Hè lastig nu werd ik in mijn nek gestoken door een wesp, terwijl ik dit bericht aan het schrijven ben, maar ook hier komen we wel door heen en nu maar snel naar Deurne mijn volgende punt op de route. Niek

Reacties

Reacties

Joyce

Hoi Niek, al de nodige obstakeltjes tegengekomen op het begin van je trip. Toch een blaar ondanks dat je al zoveel kilometers in de voeten hebt zitten. Leuk om te lezen dat er zo'n leuke reacties van bekende en onbekende mensen zijn. Toi toi.
Groetjes Joyce

Tilly en Diny de Lange-Valckx

Lieve grote stoere Neef,
Wij zijn enorm trots op jouw en wensen jou een hele GOEDE CAMINO toe!.
Geniet van al het mooie op jouw pad.
We gaan je volgen en zullen "isa" steunen. (mooie naam, zo heet onze kleindochter ook.

Heel veel liefs uit Heerhugowaard vanTante Corry, Rene, MArco, Sabine en natuurlijk van Tilly en Diny

Rob en Mijke

Zet em op! Blaar en wesp zijn appeltje/eitje, over 2000 km lach je erom! Groeten vanuit gate G6 op Schiphol, wij zijn op weg naar Canada en wensen je straks veel logeerplezier op je stop in Maasbree.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!